brake booster

Alm. snak
Gæst

brake booster

Indlægaf Gæst » 27. jan 2007, 09:52

Hej

Jeg har brug for et godt råd til at montere en bremseforstærker på en c3 1970.Jeg troede at det var nemt at gå til,men er løbet lidt sur idet.Hvis jeg bruger det originale hul til hovedcylinder til bb kommer jeg til at bore ind i et beslag til bremsepedalen.Der er meget lidt plads at komme til på og jeg kan ikke se,hvordan jeg skal kunne få møtrikker på bb indfra bilen.Hjælp jeg har brug for et godt råd fra en der har prøvet at montere en bb.

Stig

(udmeldt) C3

Re: brake booster

Indlægaf (udmeldt) C3 » 27. jan 2007, 13:58

Kend din bil!

Jeg efterlyser også gode råd til at afmontere og montere de 4 skruer til boosteren HELT oppe under ínstrumentbrædtet?

Der er dælme ikke meget plads....

C3

david

Indlægaf david » 27. jan 2007, 14:44

Der skal være huller igennem beslaget, se tegning.

Mht. til afmontering plejer jeg at bruge en lang top med knækled på så er det rimeligt enkelt

david

Indlægaf david » 27. jan 2007, 17:21

Hej Stig, jeg har lige checket på min egen, der sidder 2 bolte som ikke har nogen funktion nederst, de skal afmonteres indefra kabinen/møtrikker afmonteres og bolte skubbes ud i motorrummet, så skulle det være en smal sag.

Tommy

Indlægaf Tommy » 28. jan 2007, 12:40

Hej Stig du har helt ret i at det ser umuligt ud, jeg selv var ved at overveje at sætte vetten tli salg uden bremser da jeg monterede bremseforstærker på min egen BB manuel, men det lykkedes med lidt tålmodighed, du tager pakningen og holder på bilen som du borer de nye huller efter ( hold den så langt ned som muligt ) såvidt jeg husker skal der saves 1cm af den øverste venstre bolt på bremseforstærkeren, så skal den bare spændes fast med div toppe - gaffelnøgler og en masse tolmodighed og når du er færdig har du ikke et eneste stiv led tilbage i kroppen.

Mvh Tommy 358

jan 924-1056

Afmontering af bremseforstærker

Indlægaf jan 924-1056 » 13. jun 2009, 12:28

Kan man komme til de øverste bolte uden af afmontere instrumentpanel :svengo:
Jeg skal have monteret mine topstykker og kan ikke komme til at spænde i moment uden at afmontere bremseforstærkeren :cuss:
Kan der gøres uden :confused:

jan 924-1056

Juhu

Indlægaf jan 924-1056 » 13. jun 2009, 14:44

Kan man komme til de øverste bolte uden af afmontere instrumentpanel :svengo:
Jeg skal have monteret mine topstykker og kan ikke komme til at spænde i moment uden at afmontere bremseforstærkeren :cuss:
Kan der gøres uden :confused:

:sifone:Så kom den af men tør ikke tænke på at få den på igen.
Men det vil jeg ikke tænke på før til den tid :coolgleamA:

k651

* *Hej Jeg har brug for et

Indlægaf k651 » 13. jun 2009, 16:28

*

*Hej

Jeg har brug for et godt råd til at montere en bremseforstærker på en c3 1970.Jeg troede at det var nemt at gå til,men er løbet lidt sur idet.Hvis jeg bruger det originale hul til hovedcylinder til bb kommer jeg til at bore ind i et beslag til bremsepedalen.Der er meget lidt plads at komme til på og jeg kan ikke se,hvordan jeg skal kunne få møtrikker på bb indfra bilen.Hjælp jeg har brug for et godt råd fra en der har prøvet at montere en bb.

****** Stig

Hej stig
Husk nu at tage højde for, at hjelmen kan lukkes, der er forskel på hullerne på en med og uden bremseforstærker, her kan du se forskellen, du kan også gå ind i søg, og skriv bremseforstærker, så kan du se under k651 er der billeder af min montering.

Mvh Kim

Tilbage til "Generelt forum"