Jeg bruger Alm. Brand og fik idag et brev med posten hvor de beskrev deres "nye Bilforsikring", her lagde jeg bla. mærke til at :
[LIST:4d887f9f]
[*]Der er ingen selvrisiko på ansvarsskader :rofl:
[*]Forsikringen bliver billigere i takt med at du og bilen bliver ældre
Se det er jo sød musik :auto:
Hyggetur med to corvetter endte i lort...:(
Jeg forstår slet ikke den
Jeg forstår slet ikke den måde du har håndteret den sag på.
Som jeg forstår din forklaring så er det din kone som er skyld i ulykken og hendes bil er forsikret ved Thisted. Du kontakter så Skat's forsikring? De har jo ikke noget med sagen at køre da du ingen kaskoforsikring har hos dem. Det er da helt bagvendt. Det er vel Thisted forsikring du (eller din rettere din kone) skal kontakte og forklare hvad der er sket.
Eller er det på en anden måde uheldet er sket?
Men selvfølgelig hvis du hellere vil bruge penge på en advokat end at foretage et telefonopkald så er det jo helt din egen sag, jeg kan bare ikke se hvad det har med klubben at gøre...
Mvh.
Karsten (som også er forsikret i Thisted)
Nu gider jeg ikke at bruge mere tid på at forklare vore medlemmer hvordan/hvorledes det hele henger sammen....
Les hvad der står!
HVAD GØR MAN NÅR MAN FÅR VIDE AT THISTED IKKE VIL DEKKE SKADEN????? MAN KONTAKTER SKAT IK????
JEG BER OM AT VI SEDDER ET PUNKTUM HER NU INDEN DETTE GÅR HELT AF GEVINDEN.
Nu skal vi på træf i morgen, og vi glæder os til det... Tone kører en time før mig, så vi slipper for at træffe på hindanden.:auto:
/Svein
Jeg bruger Alm. Brand og
Jeg bruger Alm. Brand og fik idag et brev med posten hvor de beskrev deres "nye Bilforsikring", her lagde jeg bla. mærke til at :
[LIST:039d3841]
[*]Der er ingen selvrisiko på ansvarsskader :rofl:
[*]Forsikringen bliver billigere i takt med at du og bilen bliver ældre
Se det er jo sød musik :auto:
Sagen irrelevant - Ligesom Joan og jeg fik alle vores forsikringer (Villa, Familie Plus, Ulykke og to biler) for 19.000kr. igennem Thisted Forsikring - Samme pris, som vi alene, skulle give for vores VW Passat hos IF !?
Hvad kan man bruge sådan en oplysning til, når uheldet er ude og denne tråd drejer sig om at hjælpe et medlem - Ingenting ??
Jeg synes stadig, at du skal tage kontakt til Ole (Vores kontakt person) og få svaret fra ham skriftligt, så kan vi som klub ligge pres på Thisted Forsikring bagefter, hvis dette overhovedet er nødvendigt !! :grouphug:
Vi ses til træf i weekenden og bare så jeg ved det, så skal jeg lige høre hvilken bil jeg ikke skal være i nærheden af, ved at Per Sæbemand er een af dem.. høhø
/Thomas..
Ja Ja Thomas. Når nu din
Ja Ja Thomas.
Når nu din Ferrari ikke kan flytte sig, så må Corvetten jo skubbe den frem. :banghead:
Vi ses på lørdag.
mvh. Per.:cheers2:
Når nu din Ferrari ikke kan flytte sig, så må Corvetten jo skubbe den frem. :banghead:
Vi ses på lørdag.
mvh. Per.:cheers2:
Sagen irrelevant - Ligesom Joan
Sagen irrelevant - Ligesom Joan og jeg fik alle vores forsikringer (Villa, Familie Plus, Ulykke og to biler) for 19.000kr. igennem Thisted Forsikring - Samme pris, som vi alene, skulle give for vores VW Passat hos IF !?
Hvad kan man bruge sådan en oplysning til, når uheldet er ude og denne tråd drejer sig om at hjælpe et medlem - Ingenting ??
Jeg synes stadig, at du skal tage kontakt til Ole (Vores kontakt person) og få svaret fra ham skriftligt, så kan vi som klub ligge pres på Thisted Forsikring bagefter, hvis dette overhovedet er nødvendigt !! :grouphug:
Vi ses til træf i weekenden og bare så jeg ved det, så skal jeg lige høre hvilken bil jeg ikke skal være i nærheden af, ved at Per Sæbemand er een af dem.. høhø
/Thomas..
Tænk jeg synes ikke det irrelevant at minde om at der findes to andre forsikringsselskaber som tager veteranbiler nemlig Alm. Brand og Runa. Af uransagelige grunde kasserede vi Runa til fordel for Thisted som nu er klubbens fortrukne forsikringsselskab hvis jeg har forstået det rigtigt. At der så tilsyneladende er skærpede vilkår, vel i en konsekvens af deres relative større risikovillighed og ønsket om vækst (som altid giver et vist bagslag), det er vel også en diskussion værd.
Vi bør vel som klub pege på det selskab der passer bedst til vores medlemsprofiler. Hvis vi skal tage beslutningsningskæden ser den vel nogenlunde sådan ud : Runa sagde nej til at forsikre en eller flere biler -> Thisted forsikring ville gerne tage næsten alle og dem har Per en god dialog med -> vi opsiger vores samarbejde med Runa -> Thisted begynder at lære kundegruppen at kende -> skærpede vilkår/ingen dækning i nogle situationer -> her er vi så, har vi som klub vundet eller tabt på at smide Runa på porten, ja se det er jo det gode spørgsmål :thumbs:
Tænk jeg synes ikke det
Tænk jeg synes ikke det irrelevant at minde om at der findes to andre forsikringsselskaber som tager veteranbiler nemlig Alm. Brand og Runa. Af uransagelige grunde kasserede vi Runa til fordel for Thisted som nu er klubbens fortrukne forsikringsselskab hvis jeg har forstået det rigtigt. At der så tilsyneladende er skærpede vilkår, vel i en konsekvens af deres relative større risikovillighed og ønsket om vækst (som altid giver et vist bagslag), det er vel også en diskussion værd.
Vi bør vel som klub pege på det selskab der passer bedst til vores medlemsprofiler. Hvis vi skal tage beslutningsningskæden ser den vel nogenlunde sådan ud : Runa sagde nej til at forsikre en eller flere biler -> Thisted forsikring ville gerne tage næsten alle og dem har Per en god dialog med -> vi opsiger vores samarbejde med Runa -> Thisted begynder at lære kundegruppen at kende -> skærpede vilkår/ingen dækning i nogle situationer -> her er vi så, har vi som klub vundet eller tabt på at smide Runa på porten, ja se det er jo det gode spørgsmål :thumbs:
Jeg ved ikke hvorfor du er så meget på tværs overfor at klubben har skiftet fra Runa til Thisted og jeg er også ligeglad.....
Det eneste jeg ved, er at Thisted Forsikring i det mindste følger 35 års reglen med veteran forsikring, men det er du vel ligeglad med, da din bil var gammel nok til at få en billig forsikring hos Runa..
Jeg gider ikke tale mere om dette med dig, vil du diskutere med mig, er du velkommen til at skrive til mig på lysmand@privat.dk, dette er ikke en tråd, som skal ende i mundhuggeri mellem os over ingenting..
/Thomas...
Tænk jeg synes ikke det
Nu ses det jo at der primært skrives i flertal , og ikke udelukkende Davids egen holdning , men klubbens og dennes medlemmer .
Som Per skriver vil jeg opfordre Svein til at følge sagen til dørs med Thisted Ole , og skrive et indlæg på udfaldet ,så medlemmerne der følger denne tråd kan få en afklaring
mv8
Allan
-
Denne diskussion er desværre ikke
Denne diskussion er desværre ikke ny..... Tjek venligst dette link!!!
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/showthread.php?t=24235
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/showthread.php?t=24235
-
Kære Lysmand... Det ser ud
Kære Lysmand... Det ser ud som om du ikke blev "ramt" af beslutningen om at Runa ikke længere skulle være samarbejdspartner med CCD.
Men som en af dem dem der pludselig stod uden forsikring (som i øvrigt havde god dækning og fornuftige vilkår), synes jeg at dine udtalelser om hvad der er rigtigt og forkert i denne sammenhæng er lidt letkøbte... Det er sku altid nemmere at stå på sidelinien og galpe om hvad der er rigtigt og forkert når man ikke selv har nogen aktier....
Men som en af dem dem der pludselig stod uden forsikring (som i øvrigt havde god dækning og fornuftige vilkår), synes jeg at dine udtalelser om hvad der er rigtigt og forkert i denne sammenhæng er lidt letkøbte... Det er sku altid nemmere at stå på sidelinien og galpe om hvad der er rigtigt og forkert når man ikke selv har nogen aktier....
Jeg må tilslutte mig, mig
Jeg må tilslutte mig, mig dem som syntes at dette emne har en relevans. Forstår i øvrigt ikke hvordan, at en snak som denne, kan ende i personfnidder? "Det minder sku`om en flok gamle kællinger":ack2:
Pesonligt har jeg den holdning, at det er yderst relevant hvordan vi forsikringsmæssigt er dækket ind - når uheldet er ude.
Vh.
Tc
Pesonligt har jeg den holdning, at det er yderst relevant hvordan vi forsikringsmæssigt er dækket ind - når uheldet er ude.
Vh.
Tc