Nogen der har hørt nærmere om det her?
http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?topic_id=12294&forum=3
En person i tråden skriver at han har betalt 4600 i tillæg (oven i registreringsafgiften) på en impala fra 1962.
Miljøtillæg?
Nej det lyder underligt.... men
Nej det lyder underligt.... men det står noget på D.A.F's hjemmeside:
Forårspakke 2.0 - Vækst, klima, lavere skat.
Regeringen fremlagde den 24. februar 2009 sit udspil til en skattereform - Forårspakke 2.0 - Vækst, klima, lavere skat. Skattereformen har afsæt i betænkningen fra skattekommissionen. Regeringens forslag har to hovedmål: Lavere skat på arbejde og på den sidst tjente krone og Danmark skal være mere grønt.
For D?A?Fs medlemmer har i sær regeringens grønne forslag interesse. Konkret foreslår regeringen:
• Grøn omlægning af registreringsafgiften for hyrevogne.
• Der indføres grønne kørselsafgifter for lastbiler.
• Vægt- og ejerafgift på dieselbiler uden partikelfilter forhøjes.
• Der indføres et grønt miljøtillæg for fri bil betalt af arbejdsgiverne.
• Der indføres grøn ejerafgift for varebiler svarende til personbiler
• Vægtafgift for varebiler omlægges til en brændstofforbrugsafhængig grøn ejerafgift og forhøjelse af vægtafgiften for ældre varebiler.
• Den grønne ejerafgift og vægtafgift forhøjes med 1.000 kr. årligt for dieselbiler uden partikelfilter.
• Der indføres miljøtillæg på fri bil.
• Der indføres grøn kørselsafgift på lastbiler fra 2011.
Herudover vil Regeringen i folketingssamlingen 2009-10 fremsætte forslag til en fundamental, grøn omlægning af bilbeskatningen. Der skal indføres grønne kørselsafgifter, der blandt andet gør det dyrere at køre, men til gengæld billigere at anskaffe en energiøkonomisk bil.
(25-02-2009)
Forårspakke 2.0 - Vækst, klima, lavere skat.
Regeringen fremlagde den 24. februar 2009 sit udspil til en skattereform - Forårspakke 2.0 - Vækst, klima, lavere skat. Skattereformen har afsæt i betænkningen fra skattekommissionen. Regeringens forslag har to hovedmål: Lavere skat på arbejde og på den sidst tjente krone og Danmark skal være mere grønt.
For D?A?Fs medlemmer har i sær regeringens grønne forslag interesse. Konkret foreslår regeringen:
• Grøn omlægning af registreringsafgiften for hyrevogne.
• Der indføres grønne kørselsafgifter for lastbiler.
• Vægt- og ejerafgift på dieselbiler uden partikelfilter forhøjes.
• Der indføres et grønt miljøtillæg for fri bil betalt af arbejdsgiverne.
• Der indføres grøn ejerafgift for varebiler svarende til personbiler
• Vægtafgift for varebiler omlægges til en brændstofforbrugsafhængig grøn ejerafgift og forhøjelse af vægtafgiften for ældre varebiler.
• Den grønne ejerafgift og vægtafgift forhøjes med 1.000 kr. årligt for dieselbiler uden partikelfilter.
• Der indføres miljøtillæg på fri bil.
• Der indføres grøn kørselsafgift på lastbiler fra 2011.
Herudover vil Regeringen i folketingssamlingen 2009-10 fremsætte forslag til en fundamental, grøn omlægning af bilbeskatningen. Der skal indføres grønne kørselsafgifter, der blandt andet gør det dyrere at køre, men til gengæld billigere at anskaffe en energiøkonomisk bil.
(25-02-2009)
-
Nej det lyder underligt.... men
Nej det lyder underligt.... men det står noget på D.A.F's hjemmeside:
Ifølge den seneste udvikling på smallblock lyder det til at det også gælder for veteranbiler :icon_bs:
og tillægget som ligges oven i registreringsafgiften udregnes på følgende måde hvis der ikke foreligger en fabriksopgivelse af forbrug
1000*(16 km - (100km/(3 liter + ( 0.5% af egenvægt på bilen )))) = miljøafgift i kr
et eks hvis bil vejer 1800 kg
1000*(16 km -(100km/(3 liter + (0.005 * 1800 )))) = 7667 kr
Det vil sige at registreringsafgiften på en c3 der vejer 1400-1500 kg stiger med omkring 6000 kr hvis ovenstående passer.
men det gælder vel tidligst
men det gælder vel tidligst fra 2010 ligesom resten af skattereformen?
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
-
men det gælder vel tidligst
men det gælder vel tidligst fra 2010 ligesom resten af skattereformen?
Det er vist en regel fra 15. april 2008.
Hej Købte en MB i Tyskland
Hej
Købte en MB i Tyskland i efteråret og var i tvivl omkring hvad jeg skulle betale i afgift da dokumentet om afgiftsberigtigelse skulle udfyldes og fik at vide at hele afsnittet omkring km/l. kun drejede sig om fabriksnye/1'ste gangs registrede biler! Så jeg forstår ikke det med at skulle betale x-tra hvor folk i en tid har fået penge retur?:confused:
Mvh Jørn/841
Købte en MB i Tyskland i efteråret og var i tvivl omkring hvad jeg skulle betale i afgift da dokumentet om afgiftsberigtigelse skulle udfyldes og fik at vide at hele afsnittet omkring km/l. kun drejede sig om fabriksnye/1'ste gangs registrede biler! Så jeg forstår ikke det med at skulle betale x-tra hvor folk i en tid har fået penge retur?:confused:
Mvh Jørn/841
-
Hej Købte en MB i
Hej
Mvh Jørn/841
Næh jeg synes også det lyder mærkeligt... Det gælder ikke biler der allerede er indregistreret og er først trådt i kraft den 1. marts i år. Lillebror kørte ind til Skat i Århus idag for at høre nærmere hvad det nøjagtigt gik ud på (Han har en 73'er pantera der skal indregistreres inden længe) og den var god nok, det er åbenbart en regel man ikke før har håndhævet overfor veteranbilerne, men som man åbenbart gør nu:mad:
Ja, derværre er det rigitg
Ja, derværre er det rigitg af vores biler nu pålægges en grøn afgift.
Jeg var inde hos SKAT i Aalborg i går, for at forhøre på ovenstående. Hun havde dog en mere enkelt udgegning: For biler som kører 8km pr liter = 8000kr Og for hver km pr liter, bilen kører derunder, koster det 1000kr: Altså hvis min kører 5 km/l så bliver det lige 11.000kr oveni - "sagde den venlige dame, dog uden at smile"..:ack2:
Så afgiften bliver ca. den samme, som inden vi var nogen, som modtog en check på omkring 11.000 kr i 2008 i afgiftregulering. "Den venlige dame, sagde at de havde fortolket loven forkert, i 2008 og det var en fejl, at vi havde fået denne check. Men at de ikke ville kræve pengene tilbage.
I Mit tilfælled skal jeg betale for en 1969`Cab BB. 35.200kr
Men men mon ikke at sådanne en fætter, kan køre 8 km/l , eller hva``?
Vh.
Tomas
Jeg var inde hos SKAT i Aalborg i går, for at forhøre på ovenstående. Hun havde dog en mere enkelt udgegning: For biler som kører 8km pr liter = 8000kr Og for hver km pr liter, bilen kører derunder, koster det 1000kr: Altså hvis min kører 5 km/l så bliver det lige 11.000kr oveni - "sagde den venlige dame, dog uden at smile"..:ack2:
Så afgiften bliver ca. den samme, som inden vi var nogen, som modtog en check på omkring 11.000 kr i 2008 i afgiftregulering. "Den venlige dame, sagde at de havde fortolket loven forkert, i 2008 og det var en fejl, at vi havde fået denne check. Men at de ikke ville kræve pengene tilbage.
Vh.
Tomas
-
I Mit tilfælled skal jeg
Vh.
Tomas
Jeg har fået min 68'er cab (327 cui, 300 hp) til gå 9,47 km/l ved blandet kørsel på en strækning på omkring 250 km ved at holde mig til hastighedsgrænserne (det sker ikke så tit

Har lige betalt afgift på
Har lige betalt afgift på min 82 C3, der var ingen tillæg udover den almindelige afgift og det er jo også rigeligt :coolgleamA:
Mvh
Jørgen
Mvh
Jørgen