Så netop denne på FDMs hjemmeside. Mange kender det sikkert, men der er måske nogen (som mig sagde hunden) der ikke havde hørt om dette før:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/ferie/ferienyheder/2008/stumpemarked_nyvang.htm
Anders
Stumpemarked i Holbæk den 27. april
Re: Stumpemarked i Holbæk den 27. april
Søndag den 27. april afholder Andelslandsbyen
Nyvang ved Holbæk og Damptromleklubben for 7. gang swapmeet, et såkaldt stumpemarked med dele til veteranautomobiler og motorcykler
Damptromleklubben ......... Mon ikke Lykkepille er at finde der ?
Tjek lige mandens website
Nyvang ved Holbæk og Damptromleklubben for 7. gang swapmeet, et såkaldt stumpemarked med dele til veteranautomobiler og motorcykler
Damptromleklubben ......... Mon ikke Lykkepille er at finde der ?
Tjek lige mandens website

Re: Stumpemarked i Holbæk den 27. april
Unge Hr Allan
Jeg skal gøre opmærksom på, at et af de første veterantræf jeg var på i min tilværelse, udover mine lægebesøg, rent faktisk var til Damptromletræf.
Disse fantastiske mennesker i deres bl.a. Vølund tromler starter nogle gange fjorten dage i forvejen og kører (tromler) nat og dag for at nå frem til tiden. Samtidigt laver de en mindre formue undervejs ved at trække træer op med rode for folk der har op givet håbet, og tror at rodfræsning og andet plidder pladder kan hamle op med dampkraft.

Rigtige mænd ligesom mig (i modsætning til unge Allan) kører Corvette men har en skabsdamptromle gemt i bugen.