Syn og veterankørsel

Alm. snak
Lund-Frank

Syn og veterankørsel

Indlægaf Lund-Frank » 11. apr 2008, 00:34

Så skal jeg til syn med vores '68, og jeg overvejer da at få den ';omregistreret'; til veteran kørsel - talte med færdselsstyrelsen idag, som sagde at begrebet ';lejlighedsvis brug'; skal opfattes som modsætningen til daglig brug, og at der derfor ikke er brug for syn hvert andet år (som biler, der bruges til dagligt)

Der er endnu ikke nogle afgørelser, der kan vurdere mere præcist hvad ';lejlighedsvis brug'; dækker over...

Kan I se nogle ulemper ved at omregistrere

og kan I anbefale synshaller med corvette-erfaring Nord for København?

hilsen

Bo

(udmeldt) Henrik Berg

Re: Syn og veterankørsel

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 11. apr 2008, 13:44

Hej

Fordele forsikring og syn. Ulemper man skal have en alm. bil ved siden. Du må kører alt det du vil bare det er for at kører vette, og ikke fordi du ikke har andre biler.
Henrik

Roald #606

re:Syn og veterankørsel

Indlægaf Roald #606 » 11. apr 2008, 14:14

står det ikke allerede i forsikringsbetingelserne det med lejlighedviskørsel (såfremt man har en veteranforsikring, hvilket jeg formoder de fleste har) eller?

Lund-Frank

Re: re:Syn og veterankørsel

Indlægaf Lund-Frank » 11. apr 2008, 18:15

Det står der ihvertfald i mine forsikringsbetingelser - MEN det er altså også svært at proppe hustru og to børn ind i Corvetten... Kunne selvfølgelig købe en til..

hvordan med synshal? nogen med erfaringer fra Nordsjælland?

God weekend

Bo

erik1303

Re: re:Syn og veterankørsel

Indlægaf erik1303 » 12. apr 2008, 23:42

Jeg har da god erfaring med PAVA bilsyn i Frederiksværk (Michael) der også er tosset med US-Biler.
Han ved næsten alt om US-biler er er ret ';fleksibel'; , og kommer gerne med gode råd.

Tilbage til "Generelt forum"