Mit projekt

Alm. snak
kim l

Mit projekt

Indlægaf kim l » 8. feb 2008, 00:50

Her er en lykkelig ejer af en 1969 427 convertible Sep 2006

Nu er den lykkelige ejer ikke så lykkelig mere, sælger glemte at sige, at bilen gemte på en hemlighed, nemlig at birdcage var rustet væk.  Feb 2007

Det tog mig 6mdr at finde en komplet windshieldframe, men piper i chicago havde en og rocker channel havde corvette central, så begyndte problemerne for alvor, det hele havde flexet sig, det tog mig en mdr at rette op.

Her er så den nye ramme svejset færdig, efter at være hæftet på bilen, troede så at mine problemer var væk, men ak nej, da rammen var sat på igen, flexede hele bilen på ny, så var det som at starte i 1 klasse igen.

Nu hænger karrossen på liften, og den er stivet af på kryds og tværs, skal ikke til at starte i 1 klasse igen.

Nu skriver vi feb 2008, rammen står op af væggen, den skal have en tur nu, ville have den galvaniseret, men det skal den ikke alligevel, Piet fik bremset mig, rammen kan ikke tåle det.
Nu får i ikke mere lige med det samme, og dog, man ved jo ikke hvad dagen i morgen bringer.

Kim

(udmeldt) C3

Re: Mit projekt

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. feb 2008, 16:31

Piet har absolut en pointe. Problemet med elektrogalvanisering er at syren bliver hængende indvendig i rammen og der er derfor risiko for at den tærer op indefra. 

Der er dog nogle fra klubben, der har elektrogalvaniserede rammer.

Jeg ved ikke om man kan skylle rammerne grundigt efter elektrogalvanisering, og evt. sprøjte noget tynd olie derind efter tørring.

Jeg ville derimod ikke være nervøs for at metallisere. Det er påsprøjtning af zink på alle ydre overflader med en brænder, der smelter/forstøver zinken og trykluft der blæser zinken hen på emnet. Det er meget skånsomt.

Jeg har set hele karrosserier der har fået den behandling.

Kæmpe arbejde du der har gang i. Næsten synd ikke at give rammen en blivende god rustbeskyttelse.

C3

John #817

Indlægaf John #817 » 8. feb 2008, 17:55

Hej Kim,

Det ser godt ud, dejligt at se hvor grundigt du gør det.

Din bil ser fed ud !
Hvor købte du din bil?
Og hvad var din pris?

/John

kim l

Indlægaf kim l » 8. feb 2008, 18:03

Hej John

Jeg købte den hos Eastcoastcorvette i new Jersey, Ja jeg måtte af med 28.500US, jeg vil nok sige den er betalt,. men det kan jeg ikke tude over mere, jeg kommer til at kende bilen hele vejen rundt  når den engang bliver færdig, ja så glemmer men jo de dårlige oplevelser. :)

Kim

John #817

Indlægaf John #817 » 8. feb 2008, 18:12

Hej Kim,

Jeg har også købt min Corvette af Rick fra Eastcoastcorvette, jeg syntes jeg har fået en fin bil.
Jeg har ikke fået nogen overraskelser.
Bilen er faktisk som beskrevet i hans annonce, det er kun er par småting som ikke passede.
Jeg er meget tilfreds med min handel.

Men du kommer vel ikke ud at køre i år?

/John

kim l

Indlægaf kim l » 8. feb 2008, 18:30

Hej john

Det bliver kun på min cykel, sidste år i april var der træf i beder med klubben, jeg tog min Cykel og kørte de 50 Km ud og hjem, underligt at være der på cykel og ens bil stå derhjemme, men vejret var godt, og der var kommer mange biler.. ja hvad gør man ikke for de kære biler..

Kim

John #817

Indlægaf John #817 » 8. feb 2008, 18:35

Ups så er vi tæt på hinanden (8310), jeg kunne da godt tænke mig at se din bil en dag, hvis det er muligt.

/John

kim l

Indlægaf kim l » 8. feb 2008, 20:00

Hej john
Jeg bor i harlev, ja det er ikke langt fra dig, ja det må du gerne..

kim

Gæst

Indlægaf Gæst » 8. feb 2008, 20:48

Hej Kim

Jeg tager hatten af for dit projekt, syntes selv jeg havde rigeligt at se til, men det er jo vand i forhold til dit projekt, fik et chok over de billeder du sendte til mig 

Jeg har sandblæst min ramme og skal til at grunde den på mandag, og maleren har lige meddelt at jeg får karrossen på tirsdag, så kan jeg begynde at samle lidt på den mens rammen tørre.

Håber lige at jeg kan komme ud og trille inden sæsonen slutter, er dog optimist og har meldt mig til sommertræf og håber det sker i min C3 ellers bliver det i min C4 af mærket Citroen, så må man savle over de andres Corvetter  

God vind med dit projekt.

Michael

kim l

Indlægaf kim l » 8. feb 2008, 21:42

Hej Michael

Tak og Pøj Pøj Med din, håber du bliver færdig.

kim

Tilbage til "Generelt forum"