Hej igen..
Kort spørgsmål
Er der nogen i klubben der kender lidt priser på klargøring/renovering af C3.
Bare et slag på tasken...hører jeg gerne derom.
Vettehilsen
Michael # 783
Priser på renov.
Re: Priser på renov.
En milliardmillion....
Du bliver nok nødt til at skrive lidt specifikt hvad der skal laves hvis folk skal komme med nogle kvalificerede bud
Just my 2 cent
Claus
Du bliver nok nødt til at skrive lidt specifikt hvad der skal laves hvis folk skal komme med nogle kvalificerede bud
Just my 2 cent
Claus
Re: Priser på renov.
Klargøring: 4.000 - 20.000
4000 hvis den blot skal efterses, med olie bremser og det sædvanlige. Skal der ordnes noget mekanisk løber regningen lynhurtigt mod de 20. (husk benz tilførsel, der en tråd om det her på forummet)
Renovering:
Man kan vel få lavet en kosmetisk renovering for en 40-60.000 maling, crom og lidt kabine.
Skal man hovedrenovere en corvette og ska have det gjort ude i byen så starter taxameteret for alvor, jeg er rimelig sikker på at 100.000 ville være et meget stramt budget og 200.000 eller mere er slet slet ikke svære at bruge på dyret. Lakering alene er en 30-40.000
Jeg har brugt rigtig lang tid på overvejelser(uden at være kommet igang
) og det bedste råd jeg er kommet frem til at kunne give er:
Lav en liste over det du vil have gjort ved bilen.
Tag dig god tid til at undersøge dele og muligheder på nettet/forums/træf.
Vær meget specifik omkring hvilken corvette du vil ende med: Orginal/custom/bare kørende/kraftigere motor osv.
Skal den laves på et værksted, så find et en af klubbens medlemmer kan anbefale.
Forbered dig på at enten holde dig til planen eller acceptere at prisen kan løbe løbsk (tror der er mange af klubbens medlemmer der ikke tør ligge deres regninger gennem tiden sammen
)
Renovering af corvetterne er i høj grad en temperamentssag og jo mere man lærer dem at kende og jo mere man lærer om de muligheder der er i dem, jo større bliver sumlinien på ønskesedlen.
Martedal
Tør ikke åbne firstmile.dk eller ecklers.com... min ønskeseddel er stor nok som den er
)
4000 hvis den blot skal efterses, med olie bremser og det sædvanlige. Skal der ordnes noget mekanisk løber regningen lynhurtigt mod de 20. (husk benz tilførsel, der en tråd om det her på forummet)
Renovering:
Man kan vel få lavet en kosmetisk renovering for en 40-60.000 maling, crom og lidt kabine.
Skal man hovedrenovere en corvette og ska have det gjort ude i byen så starter taxameteret for alvor, jeg er rimelig sikker på at 100.000 ville være et meget stramt budget og 200.000 eller mere er slet slet ikke svære at bruge på dyret. Lakering alene er en 30-40.000
Jeg har brugt rigtig lang tid på overvejelser(uden at være kommet igang

Lav en liste over det du vil have gjort ved bilen.
Tag dig god tid til at undersøge dele og muligheder på nettet/forums/træf.
Vær meget specifik omkring hvilken corvette du vil ende med: Orginal/custom/bare kørende/kraftigere motor osv.
Skal den laves på et værksted, så find et en af klubbens medlemmer kan anbefale.
Forbered dig på at enten holde dig til planen eller acceptere at prisen kan løbe løbsk (tror der er mange af klubbens medlemmer der ikke tør ligge deres regninger gennem tiden sammen

Renovering af corvetterne er i høj grad en temperamentssag og jo mere man lærer dem at kende og jo mere man lærer om de muligheder der er i dem, jo større bliver sumlinien på ønskesedlen.
Martedal
Tør ikke åbne firstmile.dk eller ecklers.com... min ønskeseddel er stor nok som den er

-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Re: Priser på renov.
Hej Martedal...
Tak for svaret...Jo det er selvfølgelig relativt hvor meget man vil gå i sømmene med Vetten, og jeg har da også kigget på div. sider på nettet. og har også købt en del hos Ecklers,så jo, det kan godt blive peberet, men i første omgang vil jeg bare ha den synet og plader på. så kan jeg jo ta det (lidt) roligere med rep af næsen og måske en rammeløftning og lakering.
Har fundet et hul ved den ene dørstolpe forneden indvendig og den anden kommer også på et tidspunkt,plus rust under dør i førersiden (vangen).
Vil også gerne ha min a/c sat i igen, den fulgte med samt bøsninger til hele undervognen.
Tæpper til hele kabinen har jeg også købt.og jeg har fået lygterne til at virke (vaccum).
Maling af fru vette,må komme senere.
Du kender måske et godt værksted . eller er der andre der kan anbefale et sted , så lad mig endelig hører.
Med Venlig Vettehilsen
Michael #783
Tak for svaret...Jo det er selvfølgelig relativt hvor meget man vil gå i sømmene med Vetten, og jeg har da også kigget på div. sider på nettet. og har også købt en del hos Ecklers,så jo, det kan godt blive peberet, men i første omgang vil jeg bare ha den synet og plader på. så kan jeg jo ta det (lidt) roligere med rep af næsen og måske en rammeløftning og lakering.
Har fundet et hul ved den ene dørstolpe forneden indvendig og den anden kommer også på et tidspunkt,plus rust under dør i førersiden (vangen).
Vil også gerne ha min a/c sat i igen, den fulgte med samt bøsninger til hele undervognen.
Tæpper til hele kabinen har jeg også købt.og jeg har fået lygterne til at virke (vaccum).
Maling af fru vette,må komme senere.
Du kender måske et godt værksted . eller er der andre der kan anbefale et sted , så lad mig endelig hører.
Med Venlig Vettehilsen
Michael #783
Re: Priser på renov.
Hej Michael
min viden om værksteder i sønderjylland er ved at være 20 år gammel
jeg emigrerede til djævleøen og min kone vil partout ikke bo i jylland..
Så der er jeg en ringe hjælp.
min viden om værksteder i sønderjylland er ved at være 20 år gammel
jeg emigrerede til djævleøen og min kone vil partout ikke bo i jylland..

Så der er jeg en ringe hjælp.
Re: Priser på renov.
Komme også an på hvor perfektionistisk man er.... Jeg vil snare sige 320.000 kr. + bil og afgift, hvis man laver det hele selv.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: Priser på renov.
Den pris er vel kun hvis man skifter alt man kan ud til nyt?
Re: Priser på renov.
hehe det kan Piet vel fortælle hvad koster, der er vel ikke en skrue på hans corvette der ikke er skiftet.
men Zean har ret, Motor, undervogn, gearkasse, bremser, kabine, cromlækkerier, en fed lakering, nye ruller og så videre, så er man pænt forbi de 200,- før arbejdsløn..
Tror min næste hobby skal være at samle på ispinde.. det er ikke lige så hårdt for børneopsparingen
Lykkemark kan du ik låne mig lidt kapital....?
Martedal
men Zean har ret, Motor, undervogn, gearkasse, bremser, kabine, cromlækkerier, en fed lakering, nye ruller og så videre, så er man pænt forbi de 200,- før arbejdsløn..
Tror min næste hobby skal være at samle på ispinde.. det er ikke lige så hårdt for børneopsparingen
Lykkemark kan du ik låne mig lidt kapital....?

Martedal
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: Priser på renov.
Det der rust, sidder det inde ved 'body mount nr 2' derinde hvor karrossen er skruet sammen med chassiset? (nedenstående billede er ikke min egen)
Du kan evt tage et billede med digital kamera op indvendigt for at se hvordan det ser ud med rust indvendigt længere op mod vindues rammen.

Du kan evt tage et billede med digital kamera op indvendigt for at se hvordan det ser ud med rust indvendigt længere op mod vindues rammen.
Re: Priser på renov.
Utroligt svært spørgsmål.
Jeg vil sige at det kun er fantasien som sætter grænsen, hvis jeg løseligt regner sammen så tror jeg det man kan se når jeg åbner motorhjælmen alene har kostet mig 250.000dkr i reservedele.
hele bilen står mig i ca 600.000 i dele incl bil (150.000) og afgift ( 30.000), men uden arbejdsløn, hvor de 200.000 er ren kosmetik.
Når jeg siger uden arbejdsløn så er det jo selvfølgelig ikke helt korrekt for der er jo ting jeg ikke selv har lavet så som lakeringen, forchromningen oa.
Desuden har jeg på et tidspunkt måtte have en autoelektriker henover da jeg byggede nyt ledningsnet og jeg har måtte betale for indstilling af motor på rullefeldt osv.
Jeg er sikker på at en bil som Rommels også har kostet svimlende summer at bygge, men det er jo ikke kun en renovering vi taler om her det er jo lavet til custom og show som dog kan bruges på gaden.
Rent timemæssigt har jeg brugt mindst 2000timer på bilen, hvor de fleste ting er lavet om flere gange for at nå til det foreløbige resultat.
De dyreste enkelt ting ved en renovering er:
Lakering
Motor
gearkasse
bagtøj
Interiør
Men det er småtingene man bliver overrasket over, min tommelfingerregel er at man skal kigge på alle de store ting
og finde prisen og så gange med2 så har man ca prisen på reservedele.
Hvis du bare vil have lavet bilen mekanisk og ikke går op i det kosmetiske i undervogn ol. så kan det godt laves for menneske penge hos en mekaniker, men hvis du skal have alting lakeret, galvaniseret osv så løber timerne ret stærkt.
Hvis du ikke kan eller vil lave det selv, men har ønsker om en bil som står som ny, så vil jeg nok anbefale at finde et fjols som mig som er belevet træt af sin bil og så købe den, det bliver afgjort billigere og nemmere.
Jeg vil sige at det kun er fantasien som sætter grænsen, hvis jeg løseligt regner sammen så tror jeg det man kan se når jeg åbner motorhjælmen alene har kostet mig 250.000dkr i reservedele.
hele bilen står mig i ca 600.000 i dele incl bil (150.000) og afgift ( 30.000), men uden arbejdsløn, hvor de 200.000 er ren kosmetik.
Når jeg siger uden arbejdsløn så er det jo selvfølgelig ikke helt korrekt for der er jo ting jeg ikke selv har lavet så som lakeringen, forchromningen oa.
Desuden har jeg på et tidspunkt måtte have en autoelektriker henover da jeg byggede nyt ledningsnet og jeg har måtte betale for indstilling af motor på rullefeldt osv.
Jeg er sikker på at en bil som Rommels også har kostet svimlende summer at bygge, men det er jo ikke kun en renovering vi taler om her det er jo lavet til custom og show som dog kan bruges på gaden.
Rent timemæssigt har jeg brugt mindst 2000timer på bilen, hvor de fleste ting er lavet om flere gange for at nå til det foreløbige resultat.
De dyreste enkelt ting ved en renovering er:
Lakering
Motor
gearkasse
bagtøj
Interiør
Men det er småtingene man bliver overrasket over, min tommelfingerregel er at man skal kigge på alle de store ting
og finde prisen og så gange med2 så har man ca prisen på reservedele.
Hvis du bare vil have lavet bilen mekanisk og ikke går op i det kosmetiske i undervogn ol. så kan det godt laves for menneske penge hos en mekaniker, men hvis du skal have alting lakeret, galvaniseret osv så løber timerne ret stærkt.
Hvis du ikke kan eller vil lave det selv, men har ønsker om en bil som står som ny, så vil jeg nok anbefale at finde et fjols som mig som er belevet træt af sin bil og så købe den, det bliver afgjort billigere og nemmere.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster