Indlægaf kim l » 8. dec 2007, 15:11
Hej Nord
Jeg er også igang med at ramme løfte min, Men min birdcage var rustet væk, det havde sælger lige glemt at fortælle, så det var noget af en hovedpine jeg fik, for det første var det utroligt svært at få den forreste del, jeg fik så at vide senere hen at man kan købe en hel birdcage altså brugt i usa til meget små penge, i forhold til det jeg har betalt. Men dette var der jo ikke noget at gøre ved, på med arbejdstøjet, og jeg vil lige indskyde Jeg har aldrig prøvet dette før, sidst jeg havde et stykke værktøj i hånden er næsten 20 år siden, vidste ikke en klap om hvordan en corvette hang sammen, men jeg sprang ud i det, kunne jo ikke sidde og tude over problemet i uge vis, og jeg må sige hele sommeren er gået med at få den birdcage svejset sammen, mangler lige at lime og nitte det sidste, og David skal have et rigtig stor tak for hans rådgivning.
Hvis din birdcage er i hel stand, er der ikke noget at være bange for, det som jeg har lært er, hold øje med de forskællige bodymount, altså ment på den måde hvor meget shims de har, skriv det ned på en lap papir.
Shims betyder hvor mange afstand stykker der er til hvert enkelt bodymount, når det er klaret, ser jeg ikke nogle problemer, så er der bare lidt justering hist og her. Og Piet har fuldstændig ret i det han skriver, ramme løfter man sin vette skal man ikke springe over hvor gæret er lavest.
Mvh Kim