Med den fantastiske hjælp jeg fik til problemet med kogende benzin, vil jeg da lige prøve en gang mere:
Ved 75 - 85 mph vibrerer motoren temmelig meget - nok til at sidespejlene bliver utydelige.
<75 og >85 er der ikke nogle vibrationer i bilen, men det er en træls hastighed at have vibrationer på, det svarer jo til motorvejshastighed.
Hvis koblingen trædes ind ved 85 mph, og motoren går ned i tomgang, forsvinder vibrationerne, så det må være motoren de kommer fra.
Den er til gengæld monteret med en svinedyr silikone dæmper, en Fluidampr 8', external.
Vil nogen give et indspark til:
Hvordan jeg checker op at det skal være en external dæmper jeg skal anvende til netop MIN motor?
Hvis dæmperen er OK, findes der en nem måde at fjerne vibrationerne, eller må man bare lade være at ligge på 80 mph hvor det kan unsgåes?
Flere geniale input søges......
Re: Flere geniale input søges......
hvilken type kølepropel bruger du?, er lejet/bøsningen i enden af krumtappen iorden?
en degfekt kølervinge /kobling kan nemt give voldsomme vibrationer, et defect nåleleje/messing bøsning i røven af krumtappen kan give mislyde og vibrationer.
er der vibrationer i bilen når du gasser op i frigear? eller er det kun når gearkassen 'trækker'?
er dine motorophæng/gearkasseophæng iorden?
umiddelbart kan du udelukke kardan og trækaksler. men ikke motor/kobling og gearkasse.
en degfekt kølervinge /kobling kan nemt give voldsomme vibrationer, et defect nåleleje/messing bøsning i røven af krumtappen kan give mislyde og vibrationer.
er der vibrationer i bilen når du gasser op i frigear? eller er det kun når gearkassen 'trækker'?
er dine motorophæng/gearkasseophæng iorden?
umiddelbart kan du udelukke kardan og trækaksler. men ikke motor/kobling og gearkasse.