Nu er jeg ikke selv specielt skarp udi motor-termer, navne på reservedele o.s.v. Men når jeg ser den her C2 splitwindow, og læser hvad de har puttet under motor-hjelmen...så VED jeg at det er vist ikke standard :
http://www.popularhotrodding.com/features/0706phr_1963_twin_turbo_vette/index.html
Men om den er lækker er jo en smagssag, de baghjul giver den et lidt for kinky ';dragster'; præg i mine øjne. Men linierne holder sgu :-)
Hvis du henter den hjem Lasse - aner ikke om den er til salg, men det er vel ingen hindring?? - så smid lige en post i forummet, så vil jeg da gerne se den ';live'; hos dig ;-)
Pimp my ride....
-
Re: Pimp my ride....
Det er jo den fra American Hot Rod... Sagde de ikke at byggetiden var nærmere 3 uger i tv serien mod de 3 år ejeren nævner i artiklen?

Jo 3 uger var vist den tid det tog.....havde det været 3 år havde det jo ikke været nogen sag :-)
Jeg så udsendelsen på Discovery. Indrømmet, bilen er meget flot, men hvor jeg dog synes, at det er spild af en 63'er Spit Windows
Henrik

Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
Det er ikke en ægte splitwindow, det er en bil bygget fra grunden dvs ramme, karosse interiør osv, der er ikke en skrue som stammer fra en original splitwindow, hele karossen er støbt efter en splitwindow, men med modificeringer, feks har bilen specielbygget ramme med styrtbøjle indbygget under al interiøret.
personligt er jeg helt vild med den bil, byggepris er 300.000usd ifølge den artikkel jeg læste om den.
1500HK i en smallblock, temmeligt vildt, der er ingen forlygter på bilen fordi de skulle bruge al pladsen til de 2 turboer, køling osv.
personligt er jeg helt vild med den bil, byggepris er 300.000usd ifølge den artikkel jeg læste om den.
1500HK i en smallblock, temmeligt vildt, der er ingen forlygter på bilen fordi de skulle bruge al pladsen til de 2 turboer, køling osv.
-
Er du sikker på at karrossen ikke er ægte? Jeg synes da ellers man så i serien hvordan de brokkede sig over at hele glasfiber karrossen havde deformeret sig over den årrække den havde stået på lager og over at de skulle til at rette karrossen op.
Men magen til soap skal man egentligt lede længe efter, jeg havde foretrukken lidt mere teknisk fokus...
Men magen til soap skal man egentligt lede længe efter, jeg havde foretrukken lidt mere teknisk fokus...
Jeg er også ret sikker på at det ikke er et orginalt karosseri. I serien taler de netop om at det er en glasfiber skal, beregnet til racing, OG at den har lagt på lager i nogle år...
Orginal split eller ej, så længe den bliver BRUGT syntes jeg det er rigtigt fedt. Man kunne bare godt være bange for at den ender i en samling istedet. )-:
Orginal split eller ej, så længe den bliver BRUGT syntes jeg det er rigtigt fedt. Man kunne bare godt være bange for at den ender i en samling istedet. )-:
-
okay, hukommelsen er heller ikke hvad den har været
Men uanset hvad så er den satme gennemført lavet...