Varer fra USA

Alm. snak
vamdrup c3-954

Varer fra USA

Indlægaf vamdrup c3-954 » 19. nov 2007, 23:33

Hejsa i klubben.

Jeg har købt en del stumper i USA (for ca. 8.000 kr.) bestilte af 3 omgange.Men blev da en smule overrasket da jeg fik
told og moms regning.  2 stk på ca. 1200 og en på 700 kr.
Er det normalt ?  Hvordan er reglerne for køb i USA ??
Det hele er købt hos Ecklers.

Med venlig Vettehilsen
Michael ';783
Vamdrup c3

Piet

re:Varer fra USA

Indlægaf Piet » 19. nov 2007, 23:48

Det er som reglerne er, du skal betale moms og told = ca 30% af varens pris, så skal du betale moms a forsendelsen og til sidst får du lige en bon for selve indfortoldningen. Så det er der ikke noget underligt ved.

Det sjove kommer hvis du evt skal have noget byttet pga fejl, eller hvis noget mangler i forsendelsen så får du lov til at betale told og moms af varen igen  også selv om du får varen byttet gratis, så bliver værdien sat på som så skal fortoldes, jeg har prøvet at retunere sådannet varer og få kvittering på forsendelsen som så er forelagt told&skat, det tog først 3måneder hvorefter jeg fik afslag, dernæst 6 måneder med tonsvis af dokumentation og sælgers consensus før jeg fik mine penge igen.

Told & skat kan være nogle tåbelige paveskrænker.

vamdrup c3-954

Re: re:Varer fra USA

Indlægaf vamdrup c3-954 » 19. nov 2007, 23:55

Hej Piet

Tak for svaret,
Så er prisen vel også næsten den samme hos Firstmile.dk  eller hvad

Piet

re:Varer fra USA

Indlægaf Piet » 20. nov 2007, 00:50

I nogle tilfælde er det billigere at købe hos F.eks Ecklers direkte pga klubbens rabat, andre gange er det billigere at købe hos Firstmile det kommer an på flere ting bla hvilken type reservedel der tales om samt kvaliteten, sammenlagt vil jeg mene at prisen er meget tæt på at være identisk.
Hvis man skal bruge større mængder dele så laver vi et seperat tilbud på det. 

De fordele vi kan tilbyde over at importere selv er at vi sørger for at du får precis de reservedele du har brug for, hverken mere eller mindre, vi kan hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til din bil og der er ikke noget brok eller sure miner hvis/når du skal have ting byttet, desuden er du klar over hvad den reelle slutpris bliver, når man selv henter dele hjem så får man tit nogle grimme overraskelser i forhold til den pris man forventede.
Jeg har skam selv været igennem alle de  typer problemer man kan løbe ind i, som den gang jeg købte et luftfilter til 28usd  det endet med at koste 1000dkr før jeg havde det i hånden og så var det forkert 

Vi arbejder på at få opbygget et omfattende reservedelslager, men det tager tid og vi skal jo starte et sted og selvfølgelig også finde ud af om det i hele taget kan køre rundt. 
Vores målsætnig er at være billigst i Europa, og samtidig yde den bedste service, vi er klar over at det er store ambitioner men det kan lade sig gøre hvis der er volumen nok.

på sigt har vi planer om at åbne butik i Danmark, men til at starte med koncentrerer vi os om Web butikken. 

Vi kan selvfølgelig ikke konkurere med dem som putter varerne bag i en bil eller lignende :)

vamdrup c3-954

Re: re:Varer fra USA

Indlægaf vamdrup c3-954 » 20. nov 2007, 15:04

Hej Piet.
Tak for svaret, og pøj,pøj, med forretningen
Hilsen
Michael #783

Tilbage til "Generelt forum"