Stumpemarked og tak for det.

Alm. snak
Lykkemark

Stumpemarked og tak for det.

Indlægaf Lykkemark » 29. sep 2007, 18:09

Indledningsvis stor tak til Joan og Dan for at lægge hyggegarage og markedstelt til dagens stumpemarked.
I hyggegaragen blev der både trakteret med velsmurte burgerboller, småguf samt drikkelse og ikke mindst en livlig snak om alt fra 'vetten' over udveksling af flyskrækhistorier til en fastslået uenighed mellem Lasse og undertegnede om VW Touaregs kvalitet. Lasse, jeg har forlængst konstateret at du ikke ved noget om biler, siden du er nød til at rejse Europa og USA rundt og købe nogen hele tiden, uden at kunne bestemme sig for hvilken du vil beholde i garagen

Tak til Jørgen for at medbringe et nyt sæt Koni dæmpere til 'den grønne', det var tjep ekspedition.

Det er godt, at være på 'shopping' med ligesindede i ånden. Jeg som ikke har forstand på nogetsomhelst, stod og kikkede på en ikke så stor 'blank og sort ting'.

Jeg stiller så spørgsmålet til sidemanden: 'Hvad er det jeg kikker på ?'

Han ser glad ud og svarer: 'Det er en ministarter' !

Jeg kikker igen og konstaterer, at den jo ganske rigtig ikke ser synderlig stor ud. Så stiller jeg spørgsmålet:' Hvorfor skal man have såden en ? '

'Joh, den kan du få brug for hvis din bil ikke kan starte'.

Se sådan forklaring giver jo mening, så er det at man stiller et uddybende spørgsmål:

'Jamen min bil kan godt starte, sådan efter et stykke tid, men når 'dampmaskinen' er rigtig varm starter den sådan set også, men ligesom på en anden måde ?'

'Jamen så er sagen klar, din starter bliver påvirket af varmen, du skal have en ministarter'

Nu var der imidlertid kommet lidt flere sidekammerater, og begrebet ministarter og dens installation blev nøje gennemgået for mig, mange tak for det. Jeg blev klar over at tidslinien ikke går ved kristi fødsel, men at man i virkeligheden taler om tiden før og efter ministarteren. [:$]

Så jeg blev til Piet's fornøjelse også udstyret med en ministarter.
Tilbage står så at forklare det hjemlige 'overherredømme', at det er nødvendigt at udstyre en bil der er landet på matriklen for 4 måneder siden, med nye støddæmpere og ikke mindst ministarter

Brian fik mig forklaret på pædagogisk og i og for sig også på forståelig vis, hvad noget er hvis der reklameres med at det er 'bolt-on' og at det ikke nødvendigvis er 'bolt-on', selvom det er solgt som 'bolt-on', det kan nemlig godt være at man skal have adgang til en maskinfabrik for at 'bolte-det-om', til det almindeligt dødelige forstår ved 'bolt-on'.
Jeg blev samtidigt sat i i 18 grader kontra 23 graders topstykker, ventiler, bagtøjer og lidt til, det er bare om at holde ørerne stive, det er jo en brønd af lærdom. også en tak for det.

Ilse's Michael der ikke helt har opgivet mig endnu, fik mig forklaret hvorledes jeg skulle indstælle dæmperne, altid tak for det.

Rigtig mange tak for nogle hyggelige, og lærerige timer, hvor man samtidigt fik fornøjelsen af at 'snolde lidt'.

Lykkemark

Kenneth Hansen

Re: Stumpemarked og tak for det.

Indlægaf Kenneth Hansen » 29. sep 2007, 18:34

Ja , som Lykkemark skriver så er det på plads at sige mange tak for en hyggelig komsammen hos Dan og Joan, Dan's Vette var parkeret hos naboen så man kunne blive trakteret i en dejlig varm garage når fingrene blev lidt for kolde eller ørene for fulde af visdom [;)] , eller der bare skulle tankes op til en ny runde om de medbragte stumper.

Mange tak for idag og vi ser frem til næste års stumpemarked

Hilsen Kenneth

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 29. sep 2007, 19:08

Tak for et godt og arrangement til Dan og Joan, det er altid Hyggeligt at møde ligesindede.
At høre Piet fortælle om corvetter er altid lærerigt. (stor respekt) men en ventetid på 1 år er fandme lang tid [;)] så det bliver endnu en sæson på prøveplader.

Lykkemark, der har aldrig været tvivl om ærespladsen i min garage Min elskede BB vette er ikke til salg og bliver det ALDRIG, men jeg kan til stadighed finde biler jeg endnu ikke har ejet, som nødvendigvis må have et kortere eller længere ophold på min matrikel.

Gæst

Indlægaf Gæst » 29. sep 2007, 19:26

Tak for din levende beskrivelse, man føler næsten man selv var med

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 29. sep 2007, 19:35

Lasse er det ikke et par sideblink på og vetten kan toldsynes ?

http://vettescape.com/

linket til dig og glasmand

Gæst

Indlægaf Gæst » 30. sep 2007, 03:35

Super hyggelig arrangement, og godt besøgt trods vejret.
ja det er de mest utolige ting man kan blive belært med
Piet og jeg takker for den opbakning og støtte i medgav til vores nye webshop 'First Mile Reservedele til din klassiker' som gerne skulle være oppe og køre i løbet af oktober måned.

Ses derude og inde...
Jørgen

Christian #384

Indlægaf Christian #384 » 30. sep 2007, 13:03

Det var en rigtig god ide med et stumpemarked. Jeg håber at det kan blive en fast tradition!!! Og tak til Piet for den gode byttehandel
Vores værtinde Joan er bare for go'.... Een skulle jo have haft en lille værtindegave med..... Nå, det må blive næste gang...
Chr

Sir Thomas

re:Stumpemarked og tak for det.

Indlægaf Sir Thomas » 30. sep 2007, 16:22

...også en stor tak til til Joan og Dan her fra Dragør. Jeg fik købt en masse dejlige stumper, som jeg faktisk ikke anede at jeg stod og manglede.

De bedste hilsner

Sir Thomas #434

Torben H

Indlægaf Torben H » 30. sep 2007, 18:41

Joan og Dan stor TAK for jeres initiativ til et virkeligt godt arrangement. Det er altid meget hyggeligt og man man møder altid venlige mennesker blandt andre corvette ejere, når vi samles. Det er nok noget med at man er blant andre som forstår at 'fyre den af' og ved hvad der er godt. Hvad andre vidst ikke har nævnt er: Det var en rigtig god kop kaffe, blandt alt det andet [;)]
Som altid masser af gode råd til os nye der ikke ved så meget endnu fra alle tak for det
Jeg fik da også handlet et par rigtig gode ting til min corvette som jeg bare måtte ha. Da vi mange af os har dele på vores vetter som ikke er årgang 2008, er jeg sikker på at et lignende arrangement næste år vil gøre stor lykke.
Mvh Torben

ccc-1101

Re: re:Stumpemarked og tak for det.

Indlægaf ccc-1101 » 30. sep 2007, 23:25

Vi vil her fra sige tak for det store fremmøde,det er jo svært om der kommer 5 eller 50
vette folk ,men jeg ved at Jørgen-Piet har delt ca 42 visit kort ud fra deres nye firma
(held og lykke)så det var rigtig flot fremmøde,så vi prøver igen til næste år muligvis sidst i august.
Tak for en hyggelig dag
Mvh Joan-Dan

Tilbage til "Generelt forum"