Hej allesammen
Jeg er egentlig blot nysgerrig efter at høre hvordan de forskellige vette ejere opbevarer deres biler om vinteren og hvordan i klargør dem til den triste sæson uden asfalt under sutterne. En af årsagerne til min nysgerrighed bunder også i, at som ny vette ejer, og ny veretanbils ejer, har jeg ingen erfaring i hvordan man bedst opbevarer bilen når man nu ikke har en tør og opvarmet garage. Jeg selv har fået bygget min carport om til en lukket carport og har forsøgt efter bedste evne at gøre den riiiimelig tæt. Min plan er at få den klodset op på 4 bukke, flå batteriet ud og sætte det i en oplader vinteren over. Behøver man at gøre pladsen opvarmet/fugtfri med en varmepumpe o.s.v?? Eller er det nok som jeg gør, at klodse bilen op på bukke, flå batteriet ud og smide et dækken over?
Kan i nu alle have en forrygende afslutning på sæsonen så vi kan få tømt de sidste dråber ud af tanken inden sæsonen er slut :-)
Vinter opbevaring
-
Re: Vinter opbevaring
Jeg har vetten i en carcoon i opvarmet værksted, nok med affugter til vinter afhængig af luftfugtigheden. Hvis jeg havde en fin motor, ville jeg nok smide ny olie på, men det har jeg ikke
-
Hej Lisander
Jeg må nok erkende at selvom at vores biler står i garage, så er det først efter at Piet fik en varmepumpe og vi fandt ud af at vi ikke kunne leve uden en , så med varme i garagen har vi fundet ud af at vi får lavet en masse om vinteren, så en varm og ikke fugtig garage er bare livet
Hilsen Kenneth
Jeg må nok erkende at selvom at vores biler står i garage, så er det først efter at Piet fik en varmepumpe og vi fandt ud af at vi ikke kunne leve uden en , så med varme i garagen har vi fundet ud af at vi får lavet en masse om vinteren, så en varm og ikke fugtig garage er bare livet
Hilsen Kenneth
-
Bukke er da sikkert meget fornuftigt.
Men er det ikke lidt overkill for de 5 mdr. Vetten skal stå stille? Bortset fra de vintre hvor jeg har repareret på den - så den alligevel skulle på bukke - har jeg ikke praktiseret det. Teorien er at dækkene skulle blive skæve, men der skal vist mere til. Jeg har også ladet batteriet stå på dets plads og sat en oplader på en gang eller 2 i løbet af vinteren. Jeg tror selv på at det er sundt at starte motoren ind i mellem og lade den blive gennemvarm.
C3
Men er det ikke lidt overkill for de 5 mdr. Vetten skal stå stille? Bortset fra de vintre hvor jeg har repareret på den - så den alligevel skulle på bukke - har jeg ikke praktiseret det. Teorien er at dækkene skulle blive skæve, men der skal vist mere til. Jeg har også ladet batteriet stå på dets plads og sat en oplader på en gang eller 2 i løbet af vinteren. Jeg tror selv på at det er sundt at starte motoren ind i mellem og lade den blive gennemvarm.
C3