Tandstang

Alm. snak
Gæst

Tandstang

Indlægaf Gæst » 14. aug 2007, 17:12

Hej

Endnu en gang hvad er erfaringerne med steeriods tndstangsystem

Har hørt meget dårligt og godt om det

Vær nu ærlige (hvis i har købt et og ikke rigtigt syntes det var det værd)

Gæst

Re: Tandstang

Indlægaf Gæst » 14. aug 2007, 17:50

Giver meget præcis styring, og er et kvantespring frem i tid og teknik i forhold til det originale. Eneste ulempe der kan være, er en smule 'bump steering' I mit tilfælde stort set ingenting. Men har hørt det kan justeres væk. Kan ikke huske hvordan. Men som sagt er mit så minimalt, at jeg ikke ønker det ændret. Og den velkendte 'sejlende' fornemmelse fra det originale styrtøj er helt væk, man føler sig tryk også over 100 km/t.

Just my 2 cents

Smipe

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 14. aug 2007, 19:39

Det ER en stor fordel med tandstang. Der er dog desværre en skønhedsfejl, også på de helt nye systemer, nemlig at kardanleddets forbindelsesstang ikke passer præcist i støttelejet. Denne fejl giver anledning til lidt slør + lidt lyd. Se billedet.

Problemet kan løses enten ved at fremstille en ny stang, der passer i støttelejet. Eller ved at sætte lidt i klemme.

Jeg syntes at det er pengene værd. Jeg har kørt med mit i 3 sæsoner.

C3

david

Indlægaf david » 15. aug 2007, 00:49

Jeg var glødende tilhænger af tandstang og købte som en af de første et kit fra Steeriods, det virker ok og måske lidt mere præcist end alm. snekke. Men fordelene er til at overse i forhold til et styrhus mv. som er tip-top. Da jeg mødte et autoværn og inden da havde forsøgt at undgå det ville jeg hellere have haft det originale styrhus på, det virker lidt som de mange led flekser lidt for meget inden der sker noget i den anden ende ude ved hjulene. Måske har det noget at gøre med at hardyskiven/rag jointet fjernes, rammen som styrtøjet sidder på bevæger sig ikke ligesom karroseriet som rattet sidder på og måske fanges det i ragjoint og giver en bedre fornemmelse(når der ikke er ragjoint fanges de i de led som Jan viser på billedet med fare for at de måske binder lidt) De gamle racecorvetter ændrede alt med undtagelse af styrtøjet (bortset fra anti-bumpsteer som kan fås hos greenwood).

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. aug 2007, 14:36

Her kunne det være interessant med en rundspørge:

Hvem har været til syn med Steeroids monteret, og

a. Fået kasseret bilen p.g.a. Steeroids

b. Fået godkendt bilen.

C3

Gæst

Indlægaf Gæst » 16. aug 2007, 17:08

Hej

Tak for det

Tror nu jeg renoverer det gamle med de rigtige stumper

Kan være det er dyrere men så er det orginalt og det ser ud somom der ikke er de store fordele ved tandstang

Tak for hjælpen

Gæst

Indlægaf Gæst » 16. aug 2007, 18:57

'Dette, sammen med de andre punkter, er med til at akkumulere fornemmelsen af slør i et styrtøj. '

Jeg har åbenbart været meget heldig med mit Steeroids, fordi jeg har ikke antydning af slør i styrtøjet. Tværtimod lystre det den mindste bevægelse, så det næsten kan være for levende :-) Og som sagt,så er det klasser bedre end det originale, godt nok slidte styretøj, i mine øjne.

Jeg er da, som C3, meget interesseret i at høre andres erfaringer fra Synshallen.

Hvem har fået godkendt og hvem har fået kasseret ?

Mvh Smipe

Tilbage til "Generelt forum"