LIM TIL GLASFIBER

Alm. snak
kim l

LIM TIL GLASFIBER

Indlægaf kim l » 8. jun 2007, 18:25

Hej Alle

Her er en lille oplysning, hvis i skal lime glasfiber sammen så brug SIKA FLEX 221 overmalebar.

Kim

Lars #510

Re: LIM TIL GLASFIBER

Indlægaf Lars #510 » 9. jun 2007, 01:56

Det kommer jo an på ret mange ting, praktiske forhold, fuge tykkelse, spændinges type, overfladesændings forhold (peeling, forskydnings spænding etc), ikke mindst matrix materiale, temperatur forhold, samt resistens krav bla bla...

Men går udfra du mener til almindelig garage forhold når 'kajakken/baljen' skal lappes..

Sorry ku ik lade vær! Har lige haft sidste eksamen i Komposit Materialer idag, så nu er der sommerferie...

kim l

Re: LIM TIL GLASFIBER

Indlægaf kim l » 9. jun 2007, 16:50

Hej Igen

Ja der er mange ting man skal tage forbehold på, denne tybe lim er den samme som de store stylings firmaer bruger, jeg spurgte en båd bygger i nordsjælland, og de bruger kun denne tybe lim, da den er fleksipel og utrolig stærk, ja ruderammen er nittet på men det kan altså ikke gøre det, og det bond som fabrikken har brugt dengang, holder ikke så godt, den størkner og slipper så sit tag, Og det har jeg set mande steder i bird cage, jeg har været inde hos stark byggemarked i dag, det er dem som forhandler dette produkt, de havde selvfølgelig ikke denne lim hjemme, men ville sælge mig noget andet, men nej tak jeg kan godt vente til i næste uge, så ville de ringe til fabrikanten af dette mærke, og høre om det er det rigtige jeg oplyser, jeg skal ikke lime mere end højst nødvendig, og i andre skal nok høre mere om dette i næste uge. God Weekend

Kim

Tilbage til "Generelt forum"