sikkerhed

Alm. snak
Cj7

sikkerhed

Indlægaf Cj7 » 19. apr 2007, 13:55

< David Skrev BR>Et frontalt sammenstød i en Corvette er næsten det bedste man kan håbe på hvis det endeligt er, motor og ramme giver nogen beskyttelse og ratstammen klapper sammen fra 1966 tror jeg det er. Man kan godt købe færdige bure eller få lavet et lokalt af en smed, men at lave det pænt er noget af en udfordring medmindre man holder sig til et firepunkts bur som det første billede og andet billede viser med tilhørende h-seler.

Se evt. denne tråd på corvetteforum : http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1646026&highlight=cage

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor ny vetten skal være for at der er indbygget sikkerhedsbøjler eller anden form for sikkerhed, det er for mig at se en næsten uoverkommelig opgave at lave noget selv

Claes

Re: sikkerhed

Indlægaf Claes » 19. apr 2007, 20:35

Hvad er sikkerhed?

Jeg tror det bedste / eneste man kan gøre for at sikre sin Corvette er at køre ordentligt, og VIDE at det er en gammel bil man kører i. Hvis bare man kender ens bil, og dens begrænsninger/luner tror jeg man er godt kørende.

Jeg er klar over at man ikke kan gardere sig imod andres kørsel, men det er jo en snak om passiv sikkerhed, og har INTET at gøre med Corvettens køre/bremseegenskaber. Hvis man skal være helt sikkert skal man jo slet ikke køre bil overhovedet - ja faktisk skal man blive inden døre altid. Og ja, det er jo også farligt! Husk 80% af alle ulykker sker i hjemmet!

UHA!!

Claes

david

Re: sikkerhed

Indlægaf david » 19. apr 2007, 23:55

Du skal nok op i en C4'er eller nyere, de er konstrueret noget anderledes og en del mere sikkert end c1-c3. Man skal nok tænkte på at C2/C3 konstruktionen er udtænkt før Ralph Nader skrev sin berømte 'unsafe at any speed' som bla. medførte at alle biler begyndte at komme med kollisionsikre ratstammer for di de ellers nærmest fungerede som spyd ved kollision. De amerikanske myndigheder har crashtestet siden 78 og c4'eren klarer sig rigtigt godt med fem stjerner ud af fem mulige.

Tilbage til "Generelt forum"