Rulle vippere...... Kan der hentes noget i højere løft ved at skifte mine gamle stål rulle vippe arme med ovalt hul+ ruller , ud med et sæt alu. vippere med lejer . Friktionen bliver vel også væsentligt bedre . Men er styrken også det
/Allan
Stål/alu. rullevippere...
Re: Stål/alu. rullevippere...
jeg valgt comp cam promagnum. De er ikke i alu, men stål, MEN er lettere en tilsvarende alu vipper (crane etc), da de er ret godt optimeret. Det er en fuld rulle vipper, både om 'studen' og tips.
Eneste jeg downside jeg har bekærmet ved skiftet, var at svagt mere støj fra vipperne.
Jeg har det godt med at vide at mine IKKE er alu. Comp cams er lidt dyre, og en lækker vipper, hvis den vipper da altså kan være det...
Eneste jeg downside jeg har bekærmet ved skiftet, var at svagt mere støj fra vipperne.
Jeg har det godt med at vide at mine IKKE er alu. Comp cams er lidt dyre, og en lækker vipper, hvis den vipper da altså kan være det...
er det 1.8 vippearme du tænker på?, fordelen er mindre varmeudvikling og lidt flere heste/mindre friktion, hvor mange afhænger af knasttype/fjedre og om motoren kan bruge mere flow, hvis det er 1.8 er det vigtigt at fjedrene kan være med, ikke coilbinder mv. rampen på knasten bliver jo mere stejl, husk også at checke om vippearmen ruller hen over centeret på ventilen ellers skal du have andre stødstænger eller evt. lash caps.
Allan du skal passe gevaldigt på med mere løft, dine ventiler er allerede meget meget tæt på stemplerne, de KB stempler du har har en mega stor dome hvori der er lavet indfræsning til ventilerne.
jeg har kørt med både stål og aluvippere uden at have problemer med nogen af dem og det har været med alle 4 knasttyper.
jeg har kørt med både stål og aluvippere uden at have problemer med nogen af dem og det har været med alle 4 knasttyper.