Nyt medlem hilser på

Alm. snak
karstenhorn

Nyt medlem hilser på

Indlægaf karstenhorn » 1. feb 2007, 07:03

Goddag alle sammen, Mit navn er Karsten Horn og jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Corvette 1972, SB med 4 trins manuel og cabriolet. Bilen er i meget fin brugsstand og alt undtagen uret virker, selv sprinkleren. Jeg har ledt et stykke tid efter den rigtige bil og havde ellers indstillet mig på at jeg skulle hente en hjem fra USA da jeg kom i kontakt med Esben fra Fredericia, der stod en rigtig fin bil og vi kunne blive enige om en pris. Nu står den hjemme på værkstedet og venter på at det bliver forår.

En stor tak til David for at have tålmodighed til at svare på alle mine spørgsmål samt være behjælpelig med gode råd :)

Jeg er allerede i gang med ToldSkat med henblik på at få plader på bilen, de har oplyst mig at den, trods den er sat til 31/12-72, vil blive afgiftet som veteran. Nu må vi se, der skulle være et svar i næste uge. Bilen er toldsynet/synet samt godkendt som veterankøretøj så det eneste der udestår, er nummerplader. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har formular/forretningsgang til ansøgning om at få den næste kvadratiske nummerplade foran?

Planen med bilen er at holde den original hvad udseende angår og så bruge energien på at forbedre bremse-/køreegenskaber, bilen har ikke PB så der skal trædes til. Til vinter er planen at den skal oplakeres samt renovering af undervogn med nye bøsninger etc. Hvis der bliver tid skal jeg også have kigget lidt på motor, den er ikke Matching # og der ligger p.t. en 400? med lidt performance dele i. Jeg har ingen anelse om effekten men mon ikke det er i omegnen af 300 hk. Om jeg laver motor selv eller jeg køber en Crate må tiden vise, jeg er forelsket i en Edelbrock indsprøjtningsmotor så det bliver enten den eller noget tilsvarende.

Jeg har rodet med biler/motorcykler i mange år men dette er min første amerikanske bil, der står et par andre sportsvogne i garagen men navnet på dem tør jeg nok ikke nævne her :)

Jeg bor lige udenfor Sindal i Nordjylland på et lille landsted med masser af plads og kan se at jeg ikke er den eneste i denne region der er Corvette fan, det kunne være hyggeligt hvis vi kunne mødes til en god bilsnak når vejret arter sig lidt. Jeg lægger gerne ejendom til (har 110m2 opvarmet værksted).

Her er lige et par billeder af vidunderet:

http://www.supra4ever.dk/upload/corvette1.jpg

http://www.supra4ever.dk/upload/corvette2.jpg

http://www.supra4ever.dk/upload/corvette3.jpg

Med venlig hilsen

Karsten Horn

Medlemsnummer 705

Lysmand

Re: Nyt medlem hilser på

Indlægaf Lysmand » 1. feb 2007, 09:02

Hej Karsten.

Tillykke med Corvetten og velkommen i klubben.!

Du kan sende din mailadresse til thomas@diana-lys.dk så sender jeg dig min ansøgningsskema til kvadratiske nummerplader retur til dig.

Jeg glæder mig til vi forhåbentlig mødes til en masse gode jydetræf.!

Mvh Thomas

Gæst

Indlægaf Gæst » 2. feb 2007, 10:03

Velkommen til, vi ses til sommer! Paw Rubin

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 2. feb 2007, 20:40

Velkommen til, og det er da ok

at nævne Toyota Supra her......*S* Vi er jo ikke fanatiske. De fleste her har vel kærlighed til alle spændende biler - men syntes bare at Corvette er det mest spændende....

Fortæl om dit lille trick med at få en 31/12-1972 Vette veteran indregistreret nu. Uret virker iøvrigt sjældent på en C3 - men et nyt kan købes til en overkommelig pris.

C3

Michael 454

Indlægaf Michael 454 » 6. feb 2007, 13:04

Hej Carsten

Tillykke med din nye bil. Hvor meget måtte du slippe for den.

Med venlig hilsen

Michael Simonsen # 697

Tilbage til "Generelt forum"