Stud girdles

Alm. snak
(udmeldt) C3

Stud girdles

Indlægaf (udmeldt) C3 » 23. nov 2006, 19:58

Pas på med monteringen af disse. Mine var monteret i bund på studs'ene, hvorved ventilerne rammer i lukkeslaget - ikke godt. ( Mærkerne sidder ud for ventilerne - ikke ud for stødstængerne).

Se de tydelige 8 slidmærker pr. girdle. Det må betyde at ventilerne ikke har kunnet lukke ordentligt.

Mon det kun er dynamisk - altså ved høje rpm at de rammer?

C3

Dette er er lærerig DÅRLIG erfaring, som næsten er vigtigere end vellykkede ting - så skriv endelig om de uheld i oplever.

david

Re: Stud girdles

Indlægaf david » 23. nov 2006, 21:10

Tja, når man har stillet ventiler strammer man studgirdles, man skal så bare huske at der skal være lidt spillerum til øverste del af vippearmen for når de er løsnet ligger de på oversiden af vippearmne, det er lige med at huske det hele :-)

Piet

Re: Stud girdles

Indlægaf Piet » 23. nov 2006, 22:54

Der er rigtigt mange af sådannet ting man skal vide når man går ud over standard.

f.eks har jeg lige fundet ud af at mine lejer i motoren til en mindre formue godt nok er udviklet til nascar ræs, men de dutter altså ikke når man ligesom mig kører meget søndagskørsel og holder meget i tomgang :)

1000km = nye lejer i hele motoren  så nu bliver de nye 'highperformance' og ikke 'race'

min motor havde helt samme problem Jan, efter  justering forsvandt det meste af ventilstøjen, husk at tjekke om alle dine studs sidder korrekt tilspændt  4 af mine var helt løse.

kunne helle rikke forstå at min motor brændte lidt rigeligt olie af når den belv varm  men fandt lige problemet i at man ikke havde monteret olietyve på udstødningsventilerne, man havde åbenbart kun lige et sæt olietyve som man så havde valgt at fordele på indsugningsventilerne alene....   småting men irreterende.

Tilbage til "Generelt forum"