Et par spg. om c3

Alm. snak
Roald #606

Et par spg. om c3

Indlægaf Roald #606 » 11. okt 2006, 17:02

Hej jeg har lige et spørgsmål eller 2

1: Jeg var nede ved mekanikeren her den anden dag for at skifte olie + filter (når manden kan nøjes med en 50'er for at skifte olien, gider jeg ikke selv bøvle med det). På vej hjem sprutter/skyder motoren meget og går ret skidt, hvilket den ikke gjorde på vej derhen. Hva dælen kan det skyldes? Det skal lige siges at bilen ikke har kørt ret meget i sommer og den går fint i tomgang...

2: Hvad er temperaturen når at viseren står ud fra den røde prik på det vedhæftede billede, det kan godt ske at det er mig der er en knold, men skalaen starter på 100 og stopper på 250 og midterste værdi er 210, det giver da ikke ret lineær skala? :-) og kan man overhovedet regne med den gamle måler?

Gæst

Re: Et par spg. om c3

Indlægaf Gæst » 11. okt 2006, 17:51

Temp. måleren er lineær, men har blot et 'skævt startpunkt 100' F = ca 38 ' C. Det røde punkt er 180 'F = ca 82'C. Derefter stiger temp. med 30'F for hver streg. 210'F = ca 99'C. 240'F = ca 116'C. Ja det kan lade sig gøre uden at koge fordi kølervæsken dels er under tryk dels ikke betår af rent vand.

Piet

Re: Et par spg. om c3

Indlægaf Piet » 11. okt 2006, 18:17

prøv at tjekke om alle tændrøskabler sidder ordentligt på, tjek evt også at dit pcv system er ordentligt forbundet, ellers trækker du falsk luft.

det er de 2 ting jeg lige umiddelbart kan forestille mig man kan komem til at pille ved når man skifter olie og filter.

med hensyn til vandtemp føleren så måler den jo i Farenheit og ikke i celcius, hvis din termostat er 180deg F så skal den op på de 180deg F på uret, det kunne godt se ud som om du kørere uden termostat hvilket kan give for lav temperatur, igen kan det også både være din føler eller dit ur som viser lidt forkert, hvis du vil vide dig sikker så må du tjekke din termostat og se hvornår den åbner.

Tilbage til "Generelt forum"