Hmm ja ja... lige endnu et indlæg fra en efterhånden desperat corvette ejer.. bær lige over med mig ;)
Har så lige erfaret at der tilsyneladende er problemer med vacuum systemet til lygterne.. fra det ene øjeblik til det andet holdt det op med at virke.. kan godt (næsten) lukke lygterne igen.. men de vil overhovedet ikke op igen ( medmindre jeg selv går ud og løfter dem, så bliver de oppe.. men altså.. hvordan løser man lige det problem?
og er der forøvrigt nogen der ved hvorfor den poster de forskellige indlæg to gange engang imellem?
håber der er en som kan hjælpe..
mvh lasse
Lygter...
Re: Lygter...
Hej Lasse
Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på vacuum-systemet men det kan jo være at en af hovedslangerne er faldet af eller revnet. Det er nemmest at checkke ved at tage slangen af ved en af aktuatorerner (de store dåser) ude ved lygterne, starte motoren og så holde fingeren for hullet i slangen - så kan du mærke om den suger!
Jeg har et par diagrammer af vacuum systemet til 69 og 71-72 modeller. Du kan finde dem på følgende link
http://eshare.hpphoto.com/FilmStripHome.aspx?JobID=4c037fd9-c619-46c1-a99d-a401cf1746a6&SKU=HP
Erik Ziegler
Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på vacuum-systemet men det kan jo være at en af hovedslangerne er faldet af eller revnet. Det er nemmest at checkke ved at tage slangen af ved en af aktuatorerner (de store dåser) ude ved lygterne, starte motoren og så holde fingeren for hullet i slangen - så kan du mærke om den suger!
Jeg har et par diagrammer af vacuum systemet til 69 og 71-72 modeller. Du kan finde dem på følgende link
http://eshare.hpphoto.com/FilmStripHome.aspx?JobID=4c037fd9-c619-46c1-a99d-a401cf1746a6&SKU=HP
Erik Ziegler
Re: Lygter...
Der behøver ikke nødvendigvis at være en utæthed, både forlygterne og wiperdoor har styreventiler som kan 'hænge' dvs de sende rikke styrevacuum videre så viskerklappen eller forlygter kører rigtigt.
Der bør ikke være nogen form for vædske i vacumsystemet hverjken kopndens eller andet, hvis det er tilfældet vil motoren suge det direkte ind når den startes, der sidder et lille filter i systemet som skal stoppe støv og snavs, men væske vil det ikke være i stand til at stoppe.
Der bør ikke være nogen form for vædske i vacumsystemet hverjken kopndens eller andet, hvis det er tilfældet vil motoren suge det direkte ind når den startes, der sidder et lille filter i systemet som skal stoppe støv og snavs, men væske vil det ikke være i stand til at stoppe.