hjælp til dyser..

Alm. snak
Gæst

hjælp til dyser..

Indlægaf Gæst » 18. aug 2006, 00:21

Hej

Har efterhånden brugt lidt tid på at justere min nye Holley karburator. Den går perfekt i tomgang, men tøver når man giver hurtig gas.

Min motor er en 350 monteret med performer indsuning, karburatoren er en Holley street avenger 670 cfm. Dyser: primary 65 secondary 68.

Jeg har prøvet at dyse ned til 63 og 67 men det var ikke den rigtige løsning. Prøvede derfor med dyser fra den gamle carburator 69 og 75 - det blev en anelse bedre.

Er der en øvre grænse? har tænkt på at prøve med 73 og 75. Eller skal jeg bruge metoden, hvor man ser på tændrørenes farve: lys= for mager, sort= for fed.

(Der er fint benzin tryk.)

(Ved ikke om den er monteret med anden knast)

Mvh.

Tomas

Gæst

Re: hjælp til dyser..

Indlægaf Gæst » 18. aug 2006, 10:36

Hej vette

Butterflyes ved FC og Fo - ja undskyld, men kan jeg lige få forklaringen på dansk?

Gæst

Indlægaf Gæst » 18. aug 2006, 14:37

Ok

Det skal jeg lige have tjek på. Men har planer om en tur på Rullefeldt, så jeg også kan få styr på tændingskurve og CO. Har i dag haft kontakt med 'et moderne værksted, men USA biler er vist ikke lige dem'. 

Vh.

Tomas

david

Indlægaf david » 19. aug 2006, 01:28

Køb et justeringskit til Holleyn der er forskellige knaster til accelerationspumpen med, powervalves mv. plus en god vejledning i indjustering. Umiddelbart lyder det som et spørgsmål om at skifte knasten til accelerationspumpen til den rigtige, hvis der kommer sort røg ved acceleration får den for meget og knasten skal være mindre, hvis den dør uden sort røg skal den have mere, held og lykke det er sjovt arbejde :-)

Gæst

Indlægaf Gæst » 21. aug 2006, 21:20

Hej David

Tak for svaret, min computer har været nede og har derfor ikke set dit svar.

Ja, det ser skù sjovt at rode med det gamle skidt...:-) Jeg må prøve mig lidt frem.

Mvh.

Tomas

Tilbage til "Generelt forum"