karburator problemer

Alm. snak
Sussi #556
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. nov 2005, 00:20

karburator problemer

Indlægaf Sussi #556 » 21. maj 2006, 14:07

min C3 -69 SB har gjort knuder fra første dag jeg havde den, den sparker røv når den får noget at lave a´ men når man holder en konstant fart uanset hvilken hastighe så hakker den, jeg har fået stillet tænding af en specialist, som mente at det er carburatoren der er problemet, han mener at den måske er fra en marinemotor el. lign.det er Holley 4145 der står også et list nr. 7054 1098. der er 4 port hvor de 2 porte er meget store.jeg har været på Holleys hj.side men kan ikke finde en carburator med det nr. - usa autodele har jeg forespurgt på et pakningssæt de kender 4150 og andre men ikke 4145.

jeg har lånt en holley som ligner men eneste nr jeg kan finde i den er P80 6R6910  den har siddet på en 350cui magen til men passer ikke i bolthuller på manifold 142  x 130mm.  er det min manifold der er speciel ? den har bolt 142 x 115mm.

nogen der har gode forslag? hvad skal man vælge hvis jeg vil investere i noget nyt? og hvordan får jeg forklaret dem hos Ecklers eller andre at jeg muligvis har en speciel størelse flance på manifold, er der en formel på det?

Gæst

Re: karburator problemer

Indlægaf Gæst » 21. maj 2006, 14:53

Dit problem lyder som for meget tænding ved del last....

Det kan også være at karburatoren ikke er lagt ud til lave belastninger.
Typisk kører marine motorer med højere gennemsnitlig last en en gade karburator.

Men jeg ville skyde skylden på karburatoren endnu.

Et must erhelt klart at prøve en anden karburator.
Kan du poste et par billeder af manifolden og karb?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: karburator problemer

Indlægaf david » 21. maj 2006, 22:28

Det er en spreadbore karburator du har, dvs. små primære og store sekundære, meget økonomisk og lidt en efterligning af en rochester. Der er jo mange muligheder for fejl så hvad med en gammeldags fejlsøgning, tændingsystem (kabler,tændspole mv), leakdown/kompressionstest, måling af udstødningstemperatur, svømmerhøjde mv. Hvis det ikke er til race kunne du investere i en ny rochester eller en anden carb med spreadboremønster, eller køb et kit med manifold og matchende karburator, det er ikke så galt igen i pris.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster