Hej i Clubben!
Jeg har fået kig på nogle ROLLER ROCKER ARMS , og er i tvivl om begrebet RATIO.
Mine har 1.5 og man kan få nogle med andre mål, har det betydning for ventilløftet? og kan jeg sætte 1.6 på uden at ødelægge noget?
Mvh Ole
rocker arms
Re: rocker arms
du kan ikke bare sætte 1.6 på uden at tjekke om din knast/stødstænger,topstykker kan klare det.
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: rocker arms
Og jo, det har i høj grad betydning for løftet. Jo længere den del af rocker arm der ligger væk fra stødstangen er, jo større udveksling, og dermed jo større løft. Som Piet skriver kan man i værste fald klemme fjedrene helt sammen, hvorved stødstængerne bukker eller andre ubehagelige ting sker.
C3
C3
Re: rocker arms
Hvis det er en standardmotor så bevar 1.5 i udveksling, den formindskede friktionsmodstand giver forbedring nok i sig selv. Den rigtige løsning er at skifte knast, når man giver den en større udveksling bliver rampen også stejlere og det er fjedre mv. ikke nødvendigvis lavet til at håndtere. Bigblock kører med 1.7 som standard ratio.
Re: rocker arms
Tak for svarene.
Hvis jeg sætter 1.5 roller rockers så passer alt vel stadig prefekt sammen , fordelen ved roller rocker er vel en mindre friktion , eller er det uden mærkbar effekt ?
Mvh. Ole
Hvis jeg sætter 1.5 roller rockers så passer alt vel stadig prefekt sammen , fordelen ved roller rocker er vel en mindre friktion , eller er det uden mærkbar effekt ?
Mvh. Ole
Re: rocker arms
Du skal stadig tjekke om der er plads til ventilfjedren med den nye rollerrocker, også med 1.5 løft.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster