Jeg kan sgu ikke få min motor til at gå ordentligt. Jeg har snart prøvet alt. Men den bliver ved med at lave 'udsættere' på en cylinder. Det gi'r sig udtryk i ujævn tomgang, samt at den skyder ved acceleration. Når jeg lige har skiftet tændrør, så går den nogenlunde, men efter lidt kørsel, begynder den at gå ujævnt igen.
Her er en liste over hvad jeg har prøvet:
forskellige tændingssystemer, forskellige tændkabler, justeret ventiler, forskellige fødesystemer (karburator og indsprøjtning), kompresionsprøve (trykket bygges hurtigt op og er inden for specs). Motoren er urørt i forhold til sidste sæson, hvor den gik helt fint, bortset fra nye vippearme og friske tændrør (som jeg har skiftet).
Kan det være forkert varmetal på tændrørene ? Skal jeg gå op eller ned i varmetal hvis rørene bliver 'forurenede' ?
Er der nogen der har en idé ? Jeg er træt af at ligge og rode med motor, når sæsonen nu er startet :-)
Chr.
Motorproblemer
-
Re: Motorproblemer
Du kvæler jo barnet. *S*
Det lyder som om du kører alt for fedt. Derfor soder rørene. Det er muligvis ikke nok at skifte til et varmere rør for at brænde dem rene. Hvad er CO %. Hvordan ved du at det kun er én cylinder der sætter ud? Er det én bestemt?
Virker 'sprøjtet' ellers godt?
Surt at lege mekaniker i det flotte vejr.
C3
Det lyder som om du kører alt for fedt. Derfor soder rørene. Det er muligvis ikke nok at skifte til et varmere rør for at brænde dem rene. Hvad er CO %. Hvordan ved du at det kun er én cylinder der sætter ud? Er det én bestemt?
Virker 'sprøjtet' ellers godt?
Surt at lege mekaniker i det flotte vejr.
C3
Lyder mere som om der er problemer med de nye vippearme, gik du fra standard 1.5 til 1.52 eller 1.6? det kan give store problemer bare at sætte andre vippearme på en motor, hvis alle de andre dele ikke passer til. feks så skal ventilfjedrene kunne acceptere det nye større løft for at undgå 'binding'
Er du sikker på at der er plads til ventilfjederen for den nye vippearm? der er opgivet en maximum diameter.
Kan du have vipet en lope på knasten? det er muligt hvis vippearmene ikke passer til resten af maskineriet.
er det alle tændrørerne som bliver fyldt med 'crud' elelr kun 1?
Har du vacuumavancering på strømfordeleren, eller er den ren mekanisk?
Er du sikker på at der er plads til ventilfjederen for den nye vippearm? der er opgivet en maximum diameter.
Kan du have vipet en lope på knasten? det er muligt hvis vippearmene ikke passer til resten af maskineriet.
er det alle tændrørerne som bliver fyldt med 'crud' elelr kun 1?
Har du vacuumavancering på strømfordeleren, eller er den ren mekanisk?
Bare rolig Christian............
Min kan ikke styre, når den kører 80 km/t er den ved at falde fra hinanden af rystelser, det er ikke noget problem for motoren kan ikke køre mere før den hoster og hakker så man tror det er løgn, min trækaksel bag kan hives 1-2 cm ud og ind af bagtøjet, kort sagt...................det hele er noget lort lige nu !!!
Syntes bare i skulle vide det :-)
Thomas # 369
PS, har ikke rullet mere end 500 meter i år !
Min kan ikke styre, når den kører 80 km/t er den ved at falde fra hinanden af rystelser, det er ikke noget problem for motoren kan ikke køre mere før den hoster og hakker så man tror det er løgn, min trækaksel bag kan hives 1-2 cm ud og ind af bagtøjet, kort sagt...................det hele er noget lort lige nu !!!
Syntes bare i skulle vide det :-)
Thomas # 369
PS, har ikke rullet mere end 500 meter i år !
-

Jeg er desværre stadig helt på herens mark. Det er ikke kondens, bensinen er helt frisk. Det er ikke
blandingen. Jeg troede først det var sprøjtet den var gal med, jeg har prøvet med forskellige 'chips' og
forskellige computere. Derfor prøvede jeg at sætte karburator på igen. Men problemet var der stadig :-(
Jeg tror det er nr. 8 den er gal med. Røret var mørkere end de andre, og da jeg skiftede røret, gik den
bedre..... For en stund. Det er heller ikke fjedrene. de kan klare løft op til 0.600'. Meget mere end de
0.46' jeg kører med. Mine nye vippearme er 1:52 Comp Cams, jeg tjekkede frigang og geometri da jeg
monterede dem, men den var OK. Jeg kører med enkelt fjedre så der er ingen problemer på det
område. Hvad mener du med at en lobe er blevet 'vipet' ? Skulle den være slidt helt ned ? Det ved jeg
selvfølgelig ikke. Men den går jo fint når jeg lige har renset rør...
Thomas, på mit 'gamle' bagtøj manglede låseringene til sideyokes'ene helt. Jeg har et ekstra sæt
liggende hvis du mangler. Men hele lortet skal jo splittes ad for at komme til :-(
Billedet viser et eksempel på hvad man kan udlæse fra sprøjtet.... Man kan gøre det 'live' under
kørslen.... Hold Kæ.. hvor jeg glæder mig til at få det til at spille, men lige nu, skal jeg bare på gaden.
Se venligst bort fra fejlkoder osv. :-)
Mine problemer kom først da jeg begyndte at rode med det oprindelige.............................skulle have holdt nallerne væk !
På arbejdet siger jeg altid : Man skal holde sig til det man har forstand på, og ikke andet :-)
Held og Lykke, måske ses vi til efterårsmønstring...........
Hilsen Thomas
På arbejdet siger jeg altid : Man skal holde sig til det man har forstand på, og ikke andet :-)
Held og Lykke, måske ses vi til efterårsmønstring...........
Hilsen Thomas
check lige at dit udstødningsmanifold ikke er stoppet til med et eller andet på den cylinder.