Kan nogen fortælle mig hvor man kan købe en god elektrisk blæser til køleren på en 1975 Vette. 'Grimme Gule's gamle mekaniske med viskosekobling er stået af! Jeg ved godt at Eckler's og Summit m.m. har sådanne, men tiden er knap, så er der et sted i DK man kan finde noget brugbart?
Vettehilsen
Claus
Elektrisk blæser
-
Re: Elektrisk blæser
Der er en på small block - Be Cool dobbelt. Pebret men god.
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=20491
C3
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=20491
C3
Hej Claus
Jeg har en helt ny du kan få for en flaske god rødvin, ring til mig 29999229.
Hilsen Thomas
Jeg har en helt ny du kan få for en flaske god rødvin, ring til mig 29999229.
Hilsen Thomas
-
Tusind tak til Thomas for hurtig og meget venlig hjælp. Nu mangler jeg blot at finde ud af hvor det er bedst at anbringe termokontakten der skal styre relæet. Thomas anbefalede, at jeg fik en 'køler-mand' til at montere en termokontakt i selve køleren. Men, køleren er original og jeg jeg har ikke lyst til at ændre på den. Derimod er der et 'udtag' øverst på min vandpumpe (som nu er blændet af med en blindplug). Kan man ikke benytte dette sted til termokontakten?
Jeg vil også gerne høre de ærede medlemmer, hvilket temperatur-interval der er bedst? Er f.eks 95 grader for tilkobling af blæser og 90 grader for frakobling OK?
Hvilken strømstyrke bør relæet rates til? 30 Ampere?
Hvor er det bedst at købe termokontakt og relæ? Biltema, THHansen eller ?
Vettehilsen
Claus
Jeg vil også gerne høre de ærede medlemmer, hvilket temperatur-interval der er bedst? Er f.eks 95 grader for tilkobling af blæser og 90 grader for frakobling OK?
Hvilken strømstyrke bør relæet rates til? 30 Ampere?
Hvor er det bedst at købe termokontakt og relæ? Biltema, THHansen eller ?
Vettehilsen
Claus
-
Så fik jeg endelig fat på en termokontakt. Jeg kan varmt anbefale Erdi & Arco på Krogsbækvej 17 i Rødovre. Poul-Erik fra E&A kiggede på min køler og syntes ikke der var en god plads at montere termokontakten. Men så lavede han da bare et fint rør til at montere i nederste kølerslange til mig. Udkravning i begge ender af røret, en bøsning med 22 mm gevind til at lodde på, to spændebånd og en termokontakt (fra VW) med 22 mm gevind for den nette sum af 100 kr. til kaffekassen. Og så lige før lukketid på en fredag. Det firma leverer bare god service. De reparerede i øvrigt også min originale køler, der var blevet utæt, for to år siden. Lodning, gennemspuling og en gang sort maling så den så ud som ny, for kun 500 kr.
Stor anbefaling til Erdi & Arco herfra.
Nu skal jeg til at samle alle stumperne.........spændende!
Vettehilsen
Claus
Stor anbefaling til Erdi & Arco herfra.
Nu skal jeg til at samle alle stumperne.........spændende!
Vettehilsen
Claus