manuel gearkasse

Alm. snak
kurt T H

manuel gearkasse

Indlægaf kurt T H » 17. apr 2006, 01:29

Hej er der nogen der ved hvordan man ser forskel på muncie 4 trins manuel gearkasser ???jeg har læst her på siden at der er forskel på den men kan ikke finde indlæget .og er der nogen der har erfaring med richmond og tko 600 5 trins.. hvor er din hjemmeside på dansk blevet af David ,jeg har set at der var richmond man gearkassar på

mvh kurt t h

david

Re: manuel gearkasse

Indlægaf david » 17. apr 2006, 14:14

Det er ikke bare lige, men her er en hjemmeside som giver al informationen :

http://www.5speeds.com/muncie2.htm

Mht. 5 og sekstrins gearkasser har der aldrig været flere muligheder end end idag, ved vælg af gearkasse er der mange faktorer som spiller ind, kørestil, motortype, kørselsbehov, bagtøjsudveksling mv. Jeg synes stadig de gamle Richmond/Doug Nash gearkasser er gode til C2-C3 Corvetten, rimeligt bolt-on og sjove at køre med og nemme at reparerer hvis uheldet er ude, en alm. smallblock med en femtrins Richmond og 3:08 i udveksling giver fantastisk accelleration og behagelig motorvejskørsel samtidig.

Piet

Indlægaf Piet » 17. apr 2006, 18:00

Richmond gearkassen kræver at man modificerer sin undervogn, hvis du vil have et bolt on kit så laver Keisler et over en tko ford gearkasse. jeg har været meget tæt på at købe en, men har hørt om folk med problemer så jeg opgav da jeg ikke gad være prøveklud.

Lars Soerensen

Indlægaf Lars Soerensen » 18. apr 2006, 14:39

Hej,

Jeg har et Richmond 6 trins gearkasse, med 3.08 bagtøj. Den fungerer perfekt ? super acceleration, overgear til motorvej (110 KMH ved 2000 omdrejninger). Ramme er modificeret med aftagelig tværvange, således at gearkasse nemt kan nedtages. Gearskifte er mere kontant en M20/21 men gearkassen støjer lidt mere grundet tandhjul som er designet til større moment (som M22). Kan klart anbefales.

mvh Lars

Tilbage til "Generelt forum"