Nye regler, lygteføring...

Alm. snak
Sir Thomas

Nye regler, lygteføring...

Indlægaf Sir Thomas » 25. mar 2006, 15:54

Hej alle

Jeg har netop modtaget svar på mit brev til Færdselsstyrelsen omkring lygteføring på veteranbiler.

Der er følgende ændringer til de gamle regler som officielt træder i kraft April 2006, men som praktiseres allerede nu. Regelsættet hedder ? El-anlæg, lygter, reflekser ? afsnit 6. ? Lygter til signalgivning ?.

6.04.002 Retningsviserblinklygter ( forblinklygter, bagblinklygter og sideblinklygter ):

Ændring: Veterankøretøj: Fremadrettede blinklygte kan alternativt afgive lys af hvid og/eller den bagudrettede blinklygte kan afgive lys af rød farve, såfremt køretøjsmodellen originalt kunne fås med denne farve lygter, og de monterede lygter svarer til de originale.

Fremadrettet blinklygte kan indbygges i positionslygte, såfremt denne ikke er sammenbygget med andre lygter, og bagudrettet blinklygte kan indbygges i stop- eller baglygte. Blinklygtens effektforbrug skal være mindst 3,5 gange positionslygtens eller baglygtens effektforbrug. Det er en betingelse at køretøjet originalt kunne fås med denne type lygter, og at de monterede lygter svarer til de originale.

Som jeg tolker dette, så er det eneste man skal ændre på lygteføringen på biler med veteranbilstatus, det er man skal montere sideblinklygter. Slut med modificeringer?hurra!

De bedste Vettehilsner

Sir Thomas #434

Gæst

Re: Nye regler, lygteføring...

Indlægaf Gæst » 25. mar 2006, 18:16

Yes sir..!

Lad os få mere af den slags!

mickey-825

Indlægaf mickey-825 » 26. mar 2006, 09:34

Det er da dages 'lykkepille'.

Mickey

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 27. mar 2006, 12:29

Se også:

http://www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=44751&grp=1

Der var en masse debat om det i februar.

C3

Tilbage til "Generelt forum"