For kort udrykkerleje ?

Alm. snak
Gæst

For kort udrykkerleje ?

Indlægaf Gæst » 3. mar 2006, 17:06

Jeg har langt om længe fået lagt motor og gearkasse tilbage i bilen, med nyt alusvinghjul ny kobling udrykker leje m.m. skulle dette være perfekt, men men......................jeg kan ikke koble ud, der er simpelthen for langt hen til trykfoden fra udrykkerlejet, er det nye setup kortere en det gamle org. svinghjul og skal jeg i så falde have en ny kugle i koblingshuset eller et højere udrykkerleje, ja hvad ved jeg ? Gode råd og gerne rigtige løsninger modtages.

Hilsen Thomas tlf. 29999229

Piet

Re: For kort udrykkerleje ?

Indlægaf Piet » 3. mar 2006, 18:07

Prøv det her Thomas. det kan justeres til 3 forskellige længder.

Det er et Summit nummer, men jeg er sikker på at Lynegaard o.a. kan skaffe det hjem, jeg mener halsen udrykkerlejet kører på er 1 1/8' så det skulle passe.

MCL-16505

Ellers prøv evt at snakke med Jan /C3  han har rodet en del med de samme problemer da han havde et svinghjul der var for 'tyndt' en kobling som var lavere end den gamle osv.

Hvis du skifter den 'studball' som holder udrykkerarmen skal du være opmærksom på at det kan ændre geometrien, således at du får en anden fornemmelse i koblingspedalen, simpelthen fordi at udvekslingen bliver anderledes.

Jeg ved at du har fået skiftet dit bellhousing til et støre for at akkomendere et 168tands svinghjul, det er muligt at dette hus kommer fra feks en gammel Camaro eller lig. og derfor er det muligt at den studball som sidder i ikke har samme længde som den Corvetten har som standard, standardmålet  til din bil er 1.5'

Og den kan købes her

http://www.corvette-paragon.com/catalog/Product.aspx?id=77818AF7-696A-4AE7-A7BA-D0D82244D282

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 4. mar 2006, 10:36

Jeg har ganske rigtigt haft problemet. Der er vel 4 løsninger:

Justerbar eller længere stud ball
Længere udrykkerleje ( men de springer vist en hel tomme ).
Koblingshus med anden længde.

( Thomas har nu overtaget min justerbare stud ball. )

C3

Gæst

Indlægaf Gæst » 4. mar 2006, 12:13

Tak for hjælpen Jan, det virkede sgu ! Nu mangler jeg bare at få den startet, jeg har selv sat tændkabler på m.m. tror sgu det er der problemet ligger, er der nogen der kan uploade en illustration på hvordan rækkefølgen på kablerne er på tændingen og motoren....................

Eller endnu bedre er der nogen er har lyst at kigge forbi Gladsaxe i her i weekenden lørdag eller søndag mellem 11-16 så er jeg på arbejde, jeg giver sodavand frokost eller ligende til en hjælpende hånd, kunne virkelig godt bruge den !!!

Hilsen Thomas 

Tilbage til "Generelt forum"