Jeg har fundet noget rust efter jeg har afmonteret toppen af instrumentpanelet. Rusten i begge hjørner af forruden indvendig. Hvad er den bedste behandling...?
Mit umiddelbare bud er at slibe rusten af med sandpapir, påføre noget af det der brunrøde grundmaling ( hvad hedder det, og hvor køber med det? ), og til sidst påføre noget halvmat sort maling ( hvad hedder det, og køber man det? ).
Jeg har aldrig arbejdet med rust før, så derfor de lidt amatøragtige spørgsmål...
De bedste Vettehilsner
Sir Thomas #434
Rustbehandling
Re: Rustbehandling
Den er garanteret også rusten udvendig i glassiden. Det kommer af den måde de blanke lister er samlet på, og hvis der ikke er 100% tætning imellem lister og ruden. Der er ingen gummilister imellem til at lukke for gennemtrængning af vand, men du kan gøre det med silicone. Evt sort så det ligner en gummimembran.
Hvis du ikke tager ruden ud og behandler hele rammen, så slib med noget sandpapir eller evt med en 3M grovsliber (til boremaskine). Giv det så en gang matsort Hammerite med glat effekt, det holder, og ser ud som matsort maling. Det skal helst smøres direkte på metallet.
Hvis du ikke tager ruden ud og behandler hele rammen, så slib med noget sandpapir eller evt med en 3M grovsliber (til boremaskine). Giv det så en gang matsort Hammerite med glat effekt, det holder, og ser ud som matsort maling. Det skal helst smøres direkte på metallet.
Re: Rustbehandling
Nu vi taler om rust, for kort tid siden var det fremme at man kunne få noget rustløsner som frøs metallet for bedre at kunne trænge ind, ved nogen hvad dette hedder , det skulle være effektivt ?