Fortøjsrestaurering

Alm. snak
(udmeldt) C3

Fortøjsrestaurering

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. okt 2005, 18:16

Selvom nitternes hoveder er slebet helt væk er de genstridige at slå ud. Er bærekuglerne originale - 36 år gamle - når de stadig er nittet fast. Ret imponerende de er helt slørfri.
Gummibøsningerne sidder også godt fast. Skal de presses ud?
A-armene bliver galvaniseret og malet.

C3

Gæst

Re: Fortøjsrestaurering

Indlægaf Gæst » 16. okt 2005, 22:09

Hej Jan

jeps du har ret bøsningerne skal presses ud - og de nye ind igen, det kræver speciel værktøj samt afstandstykker  da det let bukker under presset, Piet og jeg har en fast aftale med at få det gjort til en fornuftig pris, ring hvis du er intereseret.

Jørgen

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 17. okt 2005, 01:59

Har været turen igennem . Andet alternativ er at få A-armen pulverlakeret , det giver en knaldhård glat overflade , og så kan der vælges farve hvis dette ønskes . De bliver sk.. flotte .

Kender en der laver  det til fornuftig pris , hvis det skulle have intr. Jan

Ja mine bærekugler var også nittet fast

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 17. okt 2005, 02:11

Mere på www.corvetteworld.dk

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 19. okt 2005, 21:26

Genstridige sataner de bøsninger. Men med denne hjemmelavede presse bestående af en hydraulisk donkraft og 2 stykker U-jern spændt sammen med 4 styk Ø20mm gevindstænger, kom de rimeligt nemt ud. Bøsninger var iøvrigt overraskende pæne efter sandsynligvis 36 års tjeneste.

Pressen kan naturligvis benyttes af andre medlemmer I roskilde og omegn, der måtte få behov for den. Den er ikke lige så god som en prof. Men den klarer jobbet. Den er også god til at presse nitterne ud.

Underligt at Biltema, H. Nyborg o.lign. ikke har presser til rimelige penge. De burde ikke være særligt dyre at fremstille.

C3

Gæst

Indlægaf Gæst » 22. okt 2005, 15:22

Er der nogen der skal have presset genstridige ting ud, kan i ringe til mig, så kan vi klare det sammen ude på mit arbejde, der står en kæmpe pressemaskine vi kan bruge.

Hilsen Thomas

Tilbage til "Generelt forum"