Told&Skat

Alm. snak
Gæst

Told&Skat

Indlægaf Gæst » 11. apr 2005, 17:37

Jeg er snart den stolte ejer af en Corvette Stingray årg 1970, den kommer til landet om 14 dage! Importøren sagde i sin tid at den går ind under katagorien 'vetaran' pr 1/1-2005 efter de nye regler i DK. Told&Skat siger noget andet... Har snakket med dem et par gange og hver gang en ny historie.

Nu er det sådan at jeg vil have den på nr plader hurtigst muligt og helst billig! Er der nogen som ved hvor man kan undersøge hvad det præcis koster og evt få det på skrift? Regner med at afgiften ligger omkring de 30.000-35.000 kr, forhåbentlig!

Mvh Zean

(udmeldt) Anders

Re: Told&Skat

Indlægaf (udmeldt) Anders » 11. apr 2005, 18:50

Din bil er en veteran når den er 35 år gammel. Dvs. det er lige præcis i år. Du skal dog kunne dokumentere 1. indregistreringsdato. Kan du ikke dette, bliver den sat til den 31/12-1970 og dermed skal du vente til nytåret før du får den til den billige pris.

Great White

Indlægaf Great White » 11. apr 2005, 20:20

Hej Zean

Jeg fik i sidste uge langt om længe min forhåndsvurdering tilbage, det er en blanket du selv kan skrive ud fra T&S hjemmeside, på netop en årg. 1970 corvette Coupé 454 Cu.i, altså med 7,4 ltr motor.

Jeg havde pr telefon, og endda bekræftet på mail, inden jeg købte bilen, fået at vide, at afgiften ville ligge meget tæt omkring de 36.000 kr, da det er en veteran pr. i år og at afgiftsberegningen ligger i faste rammer, da de trækker 60 % fra bilens pris uden afgift i 1970, og det er det beløb : ca 23.000 som er beregningsgrundlaget du hhv. betaler 105% af de første 6000 til 7000 kr og 180% af det resterende beløb .

MEN ;

Som nævnt har jeg lige fået forhåndsvurderingen tilbage og jeg skal i depositum betale kr : 41.000 !!!

Den højere afgift skyldes formentlig at det er en Bigblock, så jeg må vist bare rette mig efter monopolet, men jeg har selvfølgelig tænkt mig at anke sagen, når bilen skal fremvises en måneds tid efter jeg har betalt depositumet. Det kan jo være at en stang Wienerbrød og lidt smalltalk kan hjælpe, hvem kan ikke bruge en 5 - 6000 til noget andet sjov ?

F.eks en sommers benzinforbrug........

Er det en 350 Cu.i du får hjem TROR jeg du kan regne med ca 36.000 i afgift.

- Håber dette bringer lidt lys over land.

Mvh Great White.

Gæst

Indlægaf Gæst » 13. apr 2005, 09:02

Hej

Prøv at spørge Told & Skat om et udsagn fra den danske importør kan hjælpe til at dokumentere produktionsdatoen samt en forventet første reg. dato. Derefter ringer du til mig så kan jeg prøve om jeg kan være behjælpelig.

Jeg ved ikke om man kan kan få synet/besigtiget bilen i Sverige og få en reg. attest, hvor du selv bestemmer 1 reg. dato. Jeg mener de er ligeglade derovre.........

Hilsen Thomas # 369, Andersen & Martini A/S

Tilbage til "Generelt forum"