Hej Vettevenner,
Jeg er et spritnyt medlem som er igang mred at renovere bremser på en nyindkøbt Vette C3 fra 1970.
Jeg er nød til at skifte ankerpladerne, da den tidligere ejer i USA har ment, at håndbremsen er noget unødvendigt pop - der er jo bremser på bilen, - så bremsebakker, fjedre etc. er afmonteret med en vinkelsliber, og til sidst har man skåret en kile i ankerpladerne så man også har kunnet få forbindelsesledet til kablet ud !
Sikkert en nem løsning på en amerikansk forårsdag, meen eh !!!
Til spørgsmålet ;
Kan man risikere at varme de 4 bolte og den 'store bolt' i toppen som styrer bakkerne i toppen ??
Jeg tænker her på om man beskadiger hjullejerne ??
Bagbremser på C3 ;afmont. af ankerplade
Re: Bagbremser på C3 ;afmont. af ankerplade
Håndbremsen ER noget unødvendigt pop! De eneste der er uenige er synshallen.. hehe..
-
Se indlægget 'scanner' fra 5/3 - dér er en fin eksploderet tegning. Lidt forsigtig varme på de nævnte skruer kan næppe skade.
Husk at der findes et specialværktøj - en skruetrækker med slids - til montering af bakkerne. De sidder forbistret ubekvemt da hjulflangen næsten spærrer for adgangen til bagsiden af bakkerne.
C3
Husk at der findes et specialværktøj - en skruetrækker med slids - til montering af bakkerne. De sidder forbistret ubekvemt da hjulflangen næsten spærrer for adgangen til bagsiden af bakkerne.
C3
Der er et stykke vej til lejerne, men hvorfor vil du varme på boltene, de er gennemgående og rimeligt nemme at få ud, evt. med en dorn og en god blyhammer.