Rejse til USA - gode tips efterlyses + kan vi hjælpe med at finde bil til dig?

Alm. snak
(udmeldt) Jesper Krarup

Rejse til USA - gode tips efterlyses + kan vi hjælpe med at finde bil til dig?

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 28. feb 2005, 19:09

Jeg har modtaget følgende brev:

Undertegnede (medlem #464) og kone drager til USA i maj/juni måned i 3 uger, med det ene formål at finde en egnet Corvette til hjembringning.

Vi håber naturligvis at der bliver en hel del at se på.

I den forbindelse vil vi gerne tilbyde andre søgende CCD-medlemmer, at de kan kontakte os med ønsler til deres Corvette: Årgang, stand, farve, prisleje, m.m. Falder vi således over noget vi mener matcher ønskerne, skal vi nok give lyd fra os.

Er der nogle CCD-medlemmer som har gode forslag til Corvette-centre der er værd at besøge, transportmuligheder for Vetten over atlanten, m.m. hører jeg gerne nærmere.

Med venlig hilsen

Ottesen, tlf. 75 17 41 08

Jes # 454

Re: Rejse til USA - gode tips efterlyses + kan vi hjælpe med at finde bil til dig?

Indlægaf Jes # 454 » 1. mar 2005, 11:39

Hej Jesper.  Et Svensk Norsk rederisamarbejde, Wallenius-Wilhelmsen, sejler med car carriers world-wide, de har en hjemmeside www.2wglobal.com hvor man kan lave en 'rate request' for transport af en bil. De havne som skibene sejler fra/til er anført i programmet, de nærmeste DK er havne som Goteborg og Bremerhaven. Bilen skal kunne køre, de kører den ombord, ud over transport afgiften, Los Angeles Bremerhaven var på ca 700 USD, til Hotheburg ++ en ca 200 USD, dertil kommer et havne fee ca 100 usd i hver ende, samt et olietillæg på 16% af de 700 USD, forsikring samt exportpapirerne for afskibning skal man også selv arrangere. Jeg ønsker dem en god tur og håber de finder en god Corvette.  mvh jes

1968Cab

Re: Rejse til USA - gode tips efterlyses + kan vi hjælpe med at finde bil til dig?

Indlægaf 1968Cab » 1. mar 2005, 15:08

Jeg har ekstremt dårlige erfaringer med de såkaldte Ro/Ro-skibe (hvor bilerne køres til/fra borde), og vil klart anbefale container-transport, selv om det er en smule dyrere. Du vil kunne finde masser af anbefalinger på dette forum f.s.v. angår valg af transport- og shippingfirma, men hold dig fra Ro/Ro-skibene, såfremt du vil have drømmebilen hjem i bare nogenlunde den stand, som ved afskibning.

Tilbage til "Generelt forum"