Meget interessant indlæg for os med de 'gamle' Corvetter. Grænsen er nu løbende (mere eller mindre offcielt) og jeg kan da kun opfordre til at læse tråden på Mustangklubbes hjemmeside:
http://www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=18414&grp=1
8-års syn
Re: 8-års syn
På siden www.bilsyn.dk kan du under Love og regler finde linket: Bekendtgørelse om registrering og syn af køretøjer mv. (BEK nr 1350 af 18/12/2000).
I kapitel 16 §99 stk 4 står der:
Køretøjer registreret til veterankørsel er underkastet periodisk syn første gang 40 år efter første registrering og derefter med 8 års mellemrum.
Så det gælder altså kun hvis i er indregistreret til veterankørsel. Veterankørsel er omtalt i samme bekendtgørelse Kapitel 1 §3 stk 4 og 5 der står der:
Stk. 4. Et køretøj, som er registreret før den 1. januar 1960, kan registreres til veterankørsel.
Stk. 5. Et køretøj, der er registreret til veterankørsel, må kun benyttes lejlighedsvis
Om der er flere regler ved jeg ikke, men det er der måske andre der gør?
Mch
Ziegler
I kapitel 16 §99 stk 4 står der:
Køretøjer registreret til veterankørsel er underkastet periodisk syn første gang 40 år efter første registrering og derefter med 8 års mellemrum.
Så det gælder altså kun hvis i er indregistreret til veterankørsel. Veterankørsel er omtalt i samme bekendtgørelse Kapitel 1 §3 stk 4 og 5 der står der:
Stk. 4. Et køretøj, som er registreret før den 1. januar 1960, kan registreres til veterankørsel.
Stk. 5. Et køretøj, der er registreret til veterankørsel, må kun benyttes lejlighedsvis
Om der er flere regler ved jeg ikke, men det er der måske andre der gør?
Mch
Ziegler
Det må da kvalificeres som årets bedste nyhed?! Og året er først lige begyndt.
Hej
Er dette sikkert at det bliver til noget
Min 65,er skal synes igen til Maj . Ved nogen om den skal synes der eller først om 6 år igen
Er dette sikkert at det bliver til noget
Min 65,er skal synes igen til Maj . Ved nogen om den skal synes der eller først om 6 år igen