Så er vi henne ved deadline for levering af min bil, så jeg skriver en pæn mail til Schumacher cargo for at forhøre mig om hvornår jeg skal møde op og samle den op.
Svar tilbage i dag: Den er blevet forsinket, vi forventer der går op til endnu en uge... Der må jeg indrømme at min tålmodighed slap op med det samme. Det er nu mere end 3 måneder siden de samlede bilen op. Den har holdt i 2 måneder i L.A. og bare 'kigget'. Den blev også 'rullet', som det så fint hedder, en uge i L.A. (kom med næste skib pga. pladsmangel - Noget der med Schumachers egne ord ellers næsten er umuligt). Jeg får herefter besked om at den ankommer den 26. november. Men det bliver senere rykket endnu en uge. Alt dette var dog acceptabelt hvis bare bilen havde været der i morgen som det så endelig blev til. MEN MEN MEN det er IKKE i orden at jeg selv skal finde ud af at bilen rent faktisk ikke er i frihavnen i morgen. Slet ikke i orden.
Oven i købet har jeg fået containernummer og har kunne følge den live på nettet. Efter sigende skulle min container derfor være i Antwerpen i forgårs. Jeg ringede til Antwerpen i forgårs og ganske rigtigt, skibet var der. Så den med at forsinkelsen skyldes problemer med rederiet er svær at tro på. Skibet overholder planen og min eneste konklusion er at det ikke har været den container min bil var med i, eller at der er problemer med transport fra Bremerhaven til DK (lyder utroligt dog).
Jeg ved ikke om Schumacher har tænkt sig at give mig en kompensation for min ventetid og de brudte 'løfter' (som dog hele tiden har været med en kommentar som - jeg kan ikke love dig det 100%, men det sker nærmest aldrig). Jeg er også ligeglad, for nu vil jeg bare gerne have min bil i hel stand til Danmark. Jeg har forklaret Svenning at det her er folks drømmebiler og deres livsopsparinger og at han skal behandle dem som sådan, der skal ganske simpelt informeres meget meget mere.
Alle svar fra Schumacher er kommet efter telefonisk henvendelse fra min side, eller mails der har været meget specifikke (læs: skrevet i et toneleje, hvor der ikke var tvivl om at jeg skulle have svar). Det er simpelthen for dårligt og indtil de beviser det modsatte for mig, så vil jeg lade det være op til andre kommende købere at vurdere hvem de vil vælge som transportør, men nu har i mine erfaringer at holde op mod Jeres valg.
Jeg lover til gengæld Schumacher at hvis de kan levere en fejlfri bil og de vil kompensere for de vanskeligheder der har været, så skal jeg med glæde nævne det i denne tråd, for ret skal være ret, man skal have lov til at fejle engang imellem, det er kun menneskeligt.
Transport med Schumacher
Re: Transport med Schumacher
Hej Anders. Hvad skal Schumacher have for transporten.
-
Corvetteklubbens forum har vist sig at være et effektivt medie må man sige.
For 10 minutter siden lagde jeg røret på. I den anden ende var Svenning Tvede fra Schumacher Cargo. Som jeg lovede i mit indlæg så skal ret være ret og Svennings svar til mit indlæg skal også komme til orde. En venlig person har genfortalt indlægget til Svenning som var i Polen her 3 timer efter det er oprettet - det er da effektivitet.
Bilen er ganske rigtig forsinket og det beklager Svenning oprigtigt, jeg kunne føle at det gik ham på personligt at der var problemer og det vidner i hvert fald om en passion for det han laver. Jeg kan sgu også godt forstå ham, det er med sikkerhed ikke et let job at skulle jonglere rundt med de containere. Det sidste års tid har Schumacher Cargo fået 400 biler til Danmark og har ganske givet rigtig mange glade kunder, det ændrer dog ikke på at jeg føler at der har været en dårlig informationsflow og dette sagde jeg også til Svenning. Jeg er i den situation at ventetid er acceptabel (det er trods alt vinter :)), men informationerne lever jeg med og af til dagligt og forventer det af alle mine samarbejdspartnere - også speditører.
Den pågældende situation er dog lidt speget og skal retfærdigvis genfortælles her. Min bil er strandet i Bremerhaven og det er rederiet som har brændt en feederbåd af dernede. Lige nu venter de på at få en ny derned. De har været utrolig dårlige til at videreformidle dette til Schumacher, som først meget sent har fået beskeden. Svenning har derfor ikke haft muligheden for at briefe før, så nok om den aktuelle situation. I bedste fald har jeg bilen i primo/medio næste uge og det er fair nok!
Svenning forklarede også at det er en normal fragttid på små 3½ måned fra USA. Jeg er ikke ekspert på området og har ikke fragtet biler fra USA før, men jeg må sige at jeg har hørt om historier hvor det tog længere tid og historier hvor det tog kortere tid, så det er givetvis op til den enkelte fragt. For folk der henter fra USA bør der forventes den her margin. Vi vendte også en episode jeg havde set andetsteds hvor selve læsningen var mildest talt speciel og vi drøftede det lidt. Jeg tror (og håber) faktisk at Svenning og Schumacher passer godt på vores biler under transporten, og retfærdigvis har jeg heller aldrig hørt om skader i Schumacher regi.
Jeg nævnte det i min anden post og i starten af denne... Ret skal være ret og jeg håber at jeg korrekt fik videreformidlet Svennings ord. Jeg sagde til ham afslutningsvis at jeg var tilfreds med hans hurtige respons denne gang og store fleksibilitet (man kan bl.a. altid ringe til ham kl. 22:00 om aftenen), men at jeg savnede mere information generelt. Er det ikke i Svennings hænder er det klart han ikke kan give den og måske er jeg lidt blåøjet, men for alles skyld, så spørg til jeres biler! Med Svennings egne ord, så skal vi være mere end velkomne til det!
Jeg glæder mig nu bare til at få min bil.
For 10 minutter siden lagde jeg røret på. I den anden ende var Svenning Tvede fra Schumacher Cargo. Som jeg lovede i mit indlæg så skal ret være ret og Svennings svar til mit indlæg skal også komme til orde. En venlig person har genfortalt indlægget til Svenning som var i Polen her 3 timer efter det er oprettet - det er da effektivitet.
Bilen er ganske rigtig forsinket og det beklager Svenning oprigtigt, jeg kunne føle at det gik ham på personligt at der var problemer og det vidner i hvert fald om en passion for det han laver. Jeg kan sgu også godt forstå ham, det er med sikkerhed ikke et let job at skulle jonglere rundt med de containere. Det sidste års tid har Schumacher Cargo fået 400 biler til Danmark og har ganske givet rigtig mange glade kunder, det ændrer dog ikke på at jeg føler at der har været en dårlig informationsflow og dette sagde jeg også til Svenning. Jeg er i den situation at ventetid er acceptabel (det er trods alt vinter :)), men informationerne lever jeg med og af til dagligt og forventer det af alle mine samarbejdspartnere - også speditører.
Den pågældende situation er dog lidt speget og skal retfærdigvis genfortælles her. Min bil er strandet i Bremerhaven og det er rederiet som har brændt en feederbåd af dernede. Lige nu venter de på at få en ny derned. De har været utrolig dårlige til at videreformidle dette til Schumacher, som først meget sent har fået beskeden. Svenning har derfor ikke haft muligheden for at briefe før, så nok om den aktuelle situation. I bedste fald har jeg bilen i primo/medio næste uge og det er fair nok!
Svenning forklarede også at det er en normal fragttid på små 3½ måned fra USA. Jeg er ikke ekspert på området og har ikke fragtet biler fra USA før, men jeg må sige at jeg har hørt om historier hvor det tog længere tid og historier hvor det tog kortere tid, så det er givetvis op til den enkelte fragt. For folk der henter fra USA bør der forventes den her margin. Vi vendte også en episode jeg havde set andetsteds hvor selve læsningen var mildest talt speciel og vi drøftede det lidt. Jeg tror (og håber) faktisk at Svenning og Schumacher passer godt på vores biler under transporten, og retfærdigvis har jeg heller aldrig hørt om skader i Schumacher regi.
Jeg nævnte det i min anden post og i starten af denne... Ret skal være ret og jeg håber at jeg korrekt fik videreformidlet Svennings ord. Jeg sagde til ham afslutningsvis at jeg var tilfreds med hans hurtige respons denne gang og store fleksibilitet (man kan bl.a. altid ringe til ham kl. 22:00 om aftenen), men at jeg savnede mere information generelt. Er det ikke i Svennings hænder er det klart han ikke kan give den og måske er jeg lidt blåøjet, men for alles skyld, så spørg til jeres biler! Med Svennings egne ord, så skal vi være mere end velkomne til det!
Jeg glæder mig nu bare til at få min bil.
HEJ ANDERS
HAR 2 GANGE FÅET BILER MED SVENNIG HJEM I VINTER
DEN FØRSTE BIL TOG LIDT LANG TID ?????
MEN VED NÆMERE OMREGNING VAR DET NOK MIG DER VAR UTÅLMODIG
ANDEN BIL GIK HELT EFTER AFTALE+ JEG FIK NOGET MED JEG HAVDE KØBT PÅ EBAY
PRISEN PR BIL VAR CA 12-15OOO KR
JEG MÅ SIGE JEG HAR VÆRET TILFREDS SVENNINGS ARBEJDE
HÅBER AT ANDRE SYNES DET SAMME
TONNY
HAR 2 GANGE FÅET BILER MED SVENNIG HJEM I VINTER
DEN FØRSTE BIL TOG LIDT LANG TID ?????