David. endu et par spørgsmål til oraklet , jeg håber du gider bruge tid på at svare :)
De super fede Boyd ? fælge du har på din bil hvad model er det? , jeg er rimeligt hooked på et sæt i 17 eller 18' jeg har bestilt offset trailingarms for at kunne få en bredere fælg på, men jeg er lidt i tvivl om dem, der står man kan smide op til 2' bredere fælg på, med dem monteret.
Min bil har lige pt en standard fælg 8' med 4 ' backspacing monteret med 255/60/15 vil det så sige at jeg kan montere en 9' fælg med 5' backspacing og så feks 275/45/17, og stadig have hjulkanten til at følge min bagskærmskant? jeg ville græde snot hvis jeg køber nye fælge og dæk og det sidder af lort på bilen :)
Til David!
Re: Til David!
Jeg kender til flere som køre med 2' offset T/A. De køre med 10' fælg og en BS på 5,25' eller 5,5' og dæk i 285-295 størrelsen. Hvis du vælge 17' eller størrer får du heller ikke plads problemer med bagfjedren.
Hej Piet,
Som skrevet skal det nok passe at fælgen kan være der med ekstra offset indad, men hvad med fjeder og krængningsstabilisator?, min fjeder og kræningsstabilisator er faretruende tæt på mine dæk, hvis jeg havde mere offset indad ville det ikke gå, men måske man kan korte af fjederen og lave en anden krængningstabilisator. Jeg har aldrig set nogle test af offset trailing arms, de løser et problem mht. til bredere dæk, men hvad med den øvrige geometri, jeg ved ihvertfald efter at have prøvet 3 forskellige fiberfjedre og 2 slags stålfjedre at det har en stor betydning for Corvettens køreegenskaber hvor blød/hård fjederen er. Igen et spørgsmål om hvad Corvetten skal bruges til generelt, undervognen er jo lavet (modsat de øvrige GM biler) til at blive rigtig ved 150 km/t i standardopsæt og kunne klare 250 km/t uden at nå yderstillinger ( hvor et stop i vandringen kan være uheldigt ). Jeg ville ihvertfald være opmærksom på hvordan den opførte sig, hvis det bliver nødvendigt med fjederafkortning. Mine fælge er boyd model stingray, de kan fås til gode priser her:
http://shop.sportruck.com/bcodd/stingray.htm
Held og lykke med projektet !
Som skrevet skal det nok passe at fælgen kan være der med ekstra offset indad, men hvad med fjeder og krængningsstabilisator?, min fjeder og kræningsstabilisator er faretruende tæt på mine dæk, hvis jeg havde mere offset indad ville det ikke gå, men måske man kan korte af fjederen og lave en anden krængningstabilisator. Jeg har aldrig set nogle test af offset trailing arms, de løser et problem mht. til bredere dæk, men hvad med den øvrige geometri, jeg ved ihvertfald efter at have prøvet 3 forskellige fiberfjedre og 2 slags stålfjedre at det har en stor betydning for Corvettens køreegenskaber hvor blød/hård fjederen er. Igen et spørgsmål om hvad Corvetten skal bruges til generelt, undervognen er jo lavet (modsat de øvrige GM biler) til at blive rigtig ved 150 km/t i standardopsæt og kunne klare 250 km/t uden at nå yderstillinger ( hvor et stop i vandringen kan være uheldigt ). Jeg ville ihvertfald være opmærksom på hvordan den opførte sig, hvis det bliver nødvendigt med fjederafkortning. Mine fælge er boyd model stingray, de kan fås til gode priser her:
http://shop.sportruck.com/bcodd/stingray.htm
Held og lykke med projektet !
Tak for svaret David.
Nå så dropper jeg de offset trailingarme, jeg har bestilt justerbar kulfiberfjeder til både front og bag istedet, jeg har gosdt nok fiber bagpå men den var ikke justerbar.
Tak for linket til dine super fede fælge, jeg køber nok et sæt Smoothie II 5 eller et sæt Stingray 18x8, næsten alle dæk i17' over 215 er til offroadere men i 18' er der mange flere personbilsdæk.
Nå så dropper jeg de offset trailingarme, jeg har bestilt justerbar kulfiberfjeder til både front og bag istedet, jeg har gosdt nok fiber bagpå men den var ikke justerbar.
Tak for linket til dine super fede fælge, jeg køber nok et sæt Smoothie II 5 eller et sæt Stingray 18x8, næsten alle dæk i17' over 215 er til offroadere men i 18' er der mange flere personbilsdæk.
Hi. Vi har neg. offset trailing arms for at accomodere 1.5' bredere hjul. Nogle problemer med 'riding hight' efter alu. blok. Ingen kr. stabilisator bagtil men føler ikke der er nødvendigt. Svend fra Nybølle ved en del om det her.
dvs du har standard trailing arms på din bil david? men du har jo et offset på 4.5 bagpå, dvs jeg kan godt bestille 9'med 4.5 offset? til min med standard trailing arms ?
eller skal jeg bare holde mig til 8' med 4' offset? :)
eller skal jeg bare holde mig til 8' med 4' offset? :)