Bunden er nået .....
Bunden er nået .....
Så nu jeg endelig igang , og kan snart samle min BB igen........ Nogen der har erfaring , om flydende krydspinde ? Skulle dette have indvirkning på flere hk. ? Som jeg ser det er det kun friktions modstanden der mindskes . Mekanikeren er af anden opfattelse = flere hk.
Re: Bunden er nået .....
Jeg har aldrig læst at det skulle give heste, blot at det er lettere at samle/skille ad igen, nogle mener at plejlstangen skal have en bøsning hvis man kører med floating pin. L88/LS7 kører floating pin.Tolerancen mellem pin og stempel skal være 0,0008 inch ifølge Smokie. Med nitro er det et must. Teoretisk set giver floating pin en bedre korrektion for plejlstangen mht krumtap/stempel. Smokie Yunick siger 'the average builder would be safer with floating pins' og 'An engine won't make any more power with floating pins than it does with any other type of pin, but floating pins allow the rods to align themselves more accurately with the crank journal and the pin', buttomline, gør det hvis du har råd.
Re: Bunden er nået .....
Hmm hvad er det for en mekaniker? flydende krydspinde er udelukkende for at give en bedre/nemmere alignment af plejlstangen, det giver absolut ikke flere HK.
men det er nemmere at samle istedet for at de skal varmekrympes sammen, men også en del dyrere, men hvis det er et professionelt sted der skal samle motoren så er det ikke noget som helst problem at alligne det korrekt.
men det er nemmere at samle istedet for at de skal varmekrympes sammen, men også en del dyrere, men hvis det er et professionelt sted der skal samle motoren så er det ikke noget som helst problem at alligne det korrekt.