Hej,
Corvetten fra 1979 har en 3.55 gearing, som jeg overvejer at skifte til en 3.08'er. Er der nogen, der ved, om dette skift medfører et mærkbart tab af accelerationsevne fra 0?
Jeg har overvejet at lægge en 4 trins automatgearkasse i, men det bliver lige dyrt nok, så jeg må nøjes med at pille lidt ved gearingen. Corvetten er målt til 253 hk på baghjulene, og den har en SB, der piftet lidt op med vildere knast og højere kompression.
Mvh. Vettelaw
Gearing 3.55 vs. 3.08
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: Gearing 3.55 vs. 3.08
Du kan muligvis skønne det det ud fra beregneren på ( 2. søjle har noget om ''accelerates like'' - men lidt svært at gennemskue ).
http://www.keislerauto.com/gm/transmissions/corvette_68-82.asp
Med en 3,55:1 kører du ca. 22 mph/1000 rpm ( afhængig af dækstørrelsen)- anser du du i praksis dette for en for lav gearing?.
C3
http://www.keislerauto.com/gm/transmissions/corvette_68-82.asp
Med en 3,55:1 kører du ca. 22 mph/1000 rpm ( afhængig af dækstørrelsen)- anser du du i praksis dette for en for lav gearing?.
C3
Re: Gearing 3.55 vs. 3.08
Jeg ville bruge pengene på noget andet istedet, forskellen er ikke så stor ( min egen var originalt 3:55 nu 3:08), medmindre du har et stort kørselsbehov så kan det ses på benzinregningen. Hvis du gerne vil køre hurtigt på toppen er 2:73 også en mulighed. Det er lidt svært at få det hele med 3 trins automatgearkasse/4 trins manuel, når der holder en GTI'er ved siden af er det rart med 4:56, på Autostradaen er det fedest med 2:73. Det er her Turbo 700 / 5 el. 6 trins manuel kommer ind i billedet.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster