Hvorfor ryster og hakker bilen ved jævn fart? den har elkt-tæn nye rør tæn-kabler en ombytnings rochester 4mv karburator (nyere) går på alle cyl er nem at starte, choke virker perfekt. karbu er justeret dyser er ikke stoppet tænding er justeret, 'benzin' 95 oktan er boostet til 99 oktan har kørt på 98 blyfri det er det samme irreterende hopperi. hjulene er runde og gear(manuel) trækaksler og difrentiale. er ikke slidt som en udkørt mercedes taxa`s er. så hvorfor hopper den så, så jeg tisser blod efter 1/2 times by kørsel? i gamle dage kunne venturaen side løs i en kadett karb, men det gør den ikke i vetten. kom så med de vise sten, inden jeg må sælge huset for at lade automester bruge min vette som et ta-selv-bord.
MVH Boe
rystesyg c3 350/350
Re: rystesyg c3 350/350
Har du checket dine fjedre i strømfordeleren, de kan blive svage med årene og kan give udslag ved jævn kørsel, det er lidt svært at teste men prøv evt at sætte dem fast med en elastik eller lignende så du ikke har nogen tændingskurve.
Jeg kom også til at tænke på at du skal checke benzintryk ved kaburatoren, der kan være en fejl her også.
Hej David
Angående tændingen er det fjedren i selve rotoren på den elektroniske tænding den kan jo godt være slidt, men den mærker til at være fast og stram, jeg har dog ikke prøvet at skille den ad endnu(jeg skal bruge bilen i morgen).
Med hensyn til benzinpumpen den giver masser af benzin men der er måske en hage der sider en 3vejs aflastningsventil imellem pumpe og karb navnet der står på den er napa jeg har aldrig haft en bil med sådan en løjerlig fætter på, er det normalt? Der er retur rør men karburatore plejer selv at sende benzin tilbage til tanken, kan den drille denne napa ting?
Angående tændingen er det fjedren i selve rotoren på den elektroniske tænding den kan jo godt være slidt, men den mærker til at være fast og stram, jeg har dog ikke prøvet at skille den ad endnu(jeg skal bruge bilen i morgen).
Med hensyn til benzinpumpen den giver masser af benzin men der er måske en hage der sider en 3vejs aflastningsventil imellem pumpe og karb navnet der står på den er napa jeg har aldrig haft en bil med sådan en løjerlig fætter på, er det normalt? Der er retur rør men karburatore plejer selv at sende benzin tilbage til tanken, kan den drille denne napa ting?