Placering af stel-numre på corvette c3

Alm. snak
Medlem nr. 377

Placering af stel-numre på corvette c3

Indlægaf Medlem nr. 377 » 7. maj 2004, 19:33

Jeg skal snart have plader på min nyerhvervede corvette cabriolet fra 69.  Den har ikke været indregistreret i Danmark før. Der er papir på bilen, og jeg kan finde bilens stelnummer på typepladen i motorrummet, på motoren (heldigvis det samme...) og på chassisrammen ved baghjulet, hvor det er banket ind.  Desværre er der tilsyneladende ikke noget nummer i vinduesrammen, selv om der er et lille 'vindue' i polsteret.

Er det sædvanligt  -  og hvad gør jeg til syn ?  Problemer ??

Hvordan ser nummeret i vinduesrammen normalt ud - er det stemplet/banket på en blikplade, eller ??

På forhånd tak for jeres svar.

Medlem nr. 377

david

Re: Placering af stel-numre på corvette c3

Indlægaf david » 7. maj 2004, 20:59

Det er lidt underligt at nummeret mangler under ruden og ikke sædvanligt. Det er jo ikke et sted man kommer så tit og ruden skal ud for at få den fjernet. Det gode er at jeg aldrig har set hverken toldere, synsmænd eller politi for den sags skyld interessere sig for andet en stelnummeret på rammen. Toldvæsnet plejer at give tilladelse til at man indhugger et nyt stelnummer. Stelnummeret står også på rammen på sidste bro før bagtøjet, nummeret vender mod bagtøjet.

ZZ4

Re: Placering af stel-numre på corvette c3

Indlægaf ZZ4 » 8. maj 2004, 01:53

Du skal nok regne med at de forlanger at stelnr.: sidder rimelig lettilgængeligt på rammen foran et eller andet sted. Min 78ér blev i første omgang disket til syn fordi de mente at 'stelnr. mangler' som der står i synsrapporten. Efter at have svejset en lille plade med stelnr. på rammen så synsmanden kunne aflæse den uden det store besvær blev den så godkendt i anden omgang. Det med at nr. står i vinduesrammen tæller i øvrigt ikke i synsmæssig sammenhæng, fordi de har en ide om at man så bare lige kan sakse vinduerammen og skrue en anden bil på - ja ja jeg ved det, logik i synshallen har altid været noget speciel,

dvs. du har altså ikke flere problemer fordi nr. mangler i vinduesrammen, men du skal nok overveje det med en lille 'stelnrplade' på rammen er mere lettilgængeligt sted hvis du vil igennem syn i første hug

mvh

Bjarne

Tilbage til "Generelt forum"