Vægt?

Alm. snak
(udmeldt) C3

Vægt?

Indlægaf (udmeldt) C3 » 23. apr 2004, 00:34

Jeg kører til vejning på dagen for syn. Herved fås egenvægten ( ved at trække benzin etc. fra den vejede vægt ).

Men jeg spurgte en synsmand idag hvad der ellers kræves, og han svarede at der skal være et dokument der viser TOTALvægten. Den står ikke på min Californiske Pink Slip - hvor får jeg den fra?

C3

(udmeldt) ClausX

Re: Vægt?

Indlægaf (udmeldt) ClausX » 23. apr 2004, 02:16

Jeg mener, at din synsmand er en usaglig skiderik, som prøver at slippe over hvor gærdet er lavest (som ALTID!). Du kan finde de helt nøjagtige forskrifter og regler i 'Detailforskrifter for køretøjer' og en lidt lettere læselig udgave af samme 'Vejledning for Statens Bilinspektion'. Den sidste er naturligvis lavet så selv synsfolk burde kunne forstå reglerne og udføre deres arbejde på konsekvent vis (desværre er det langtfra altid tilfældet!).

Du kan finde begge dokumenter på denne side http://www.fstyr.dk/sw5997.asp

Jeg kan kun anbefale at man tager kopi af de sider som er relevant for synet af ens bil og medbringer dokumentationen til synshallen. Hvis synsmanden spiller op, kan man stikke ham reglerne i næsen. Desværre kan det dog give bagslag, idet synsmanden så som oftest vil lede ekstra meget efter andre forhold som han kan kassere bilen på. SUK!

Vettehilsen og held og lykke i 'syns-lotteriet'

Claus

JJ

Re: Vægt?

Indlægaf JJ » 23. apr 2004, 15:06

Hmm, jeg fik også vejet min bil på dagen for synet.
Den landede på 1500 kg, der blev så trukket lidt fra, så den kom ned på 1475 kg, mener jeg. Der var ikke nogen snak om totalvægt.

Tilbage til "Generelt forum"