Er der nogle der har prøvet at få synet sin vette , med disse på ? Jeg kunne forestille mig at jeg nok ville skabe mig lidt opmærksomhed i synshallen , med den db. vetten udspyr.... Jeg ved at der er en db. grænse , men har ikke kunnet finde noget om det , noget sted.
Jeg mener at kunne huske at Jesper K. Og David har haft disse på ?
Syn med sidepipes
-
Re: Syn med sidepipes
Hej Allan,
Jeg kører bmed side-pipes hvert andet år og med 'almindelige' udstødninger hvert andet år.
- Så kan du sikkert godt gætte hvorfor det lige er med synsintervallet jeg skifter.... >;o)
Jeg tror de larmer for meget + jeg er blevet fortalt at en udstødning ikke må vende ind mod fortovet.
Men jeg må indrømme at jeg aldrig har checket rigtigheden af disse oplysninger så finder du ud af noget andet er jeg meget interesseret i at høre nærmere.
Jeg kører bmed side-pipes hvert andet år og med 'almindelige' udstødninger hvert andet år.
- Så kan du sikkert godt gætte hvorfor det lige er med synsintervallet jeg skifter.... >;o)
Jeg tror de larmer for meget + jeg er blevet fortalt at en udstødning ikke må vende ind mod fortovet.
Men jeg må indrømme at jeg aldrig har checket rigtigheden af disse oplysninger så finder du ud af noget andet er jeg meget interesseret i at høre nærmere.
Som en lille opfølgning . Kan jeg fortælle at db. grænsen for c3 er 82 db. målt fra højde af udstødnings afgang og så 7 meter bagud.......Jeg glemte at spørge om en ting , om det er målt i tomgang , eller om det er målt med fuld hane på ( for small block = kylling :-)))......Og med hensyn til sidepipen ,så må denne gerne være der . BARE pipen vender ned af , eller ind under bilen . Der må så bare ikke kunne konstateres udstødnings gasser i kabinen . Med hensyn yil 69`ern med original sidepipes ,så skal dette ændres ,for at kunne synes.
Så en lille ting mere ,til dem der ikke ved det 68èrne og dem før , må gerne undvære selerne . Ja jeg kan s.. godt forstå at personen skulle slå det op i en bog.
Så en lille ting mere ,til dem der ikke ved det 68èrne og dem før , må gerne undvære selerne . Ja jeg kan s.. godt forstå at personen skulle slå det op i en bog.
Jeg har faaet synet min med sidepipes masser af gange, saalaenge de ikke stoejer for meget og vender nedad/er indenfor karroserriet er der ingen problemer. Husk at effekten falder naar man koerer med sidepipes fordi primaerroerne er for lange til kollektoren, men det ser fedt ud :-)