Indlæg af Teddy » 22. apr 2021, 14:35
Hej.
Du kan starte med at se hvad farve din kølervæske har. Og så få målt - graderne på den. Det er VIGTIGT at man ikke blander de forskellige farver sammen.
Du kan også tømme hele systemet og fylde nyt på. Anbefales hvis det ikke har været skiftet i flere år. Da det er med til korressions beskyttelse af motoren. Det blandes ca 50/50 % med vand, hvis ikke andet står på frostvæsken
Du kan sagtengs bruge den blå du kan købe i Harald nyborg. da den er til støbejerns motor. Med mindre at der er alutopstykker og alu indsugnings manifold på mm. Så vil jeg anbefale den røde.
Man kan også tappe alt den væske af der er med vandindhold og give den en prep behandling. Så fylde Evans Power Cool 180gr. Waterless colerant:
Der er slet ikke noget vand i der kan komme op og koge, lave højt tryg i dine slanger og få dem til at springe.
Jeg kører selv med det, virker perfekt på min C3 årg. 1977
Det er lidt en omstændigt opgave at udføre men det kan godt lade sig gøre.
Det koster noget mere men skal ikke skiftes igen, ej heller efter fyldes hvis systemet er tæt. Da det ikke kan fordampe.
MÅ DOG ALDRIG EFTERFYLDES MED VAND.
Ang. din karburator, kan det være flere ting der spiller ind. Benzin tryk, tændning, falsk luft og justering mm. Det er noget man nok lige skal se/hører lidt på for at optimerer det helt.
Vh. Teddy Bo.
25667292
Hej.
Du kan starte med at se hvad farve din kølervæske har. Og så få målt - graderne på den. Det er VIGTIGT at man ikke blander de forskellige farver sammen.
Du kan også tømme hele systemet og fylde nyt på. Anbefales hvis det ikke har været skiftet i flere år. Da det er med til korressions beskyttelse af motoren. Det blandes ca 50/50 % med vand, hvis ikke andet står på frostvæsken
Du kan sagtengs bruge den blå du kan købe i Harald nyborg. da den er til støbejerns motor. Med mindre at der er alutopstykker og alu indsugnings manifold på mm. Så vil jeg anbefale den røde.
Man kan også tappe alt den væske af der er med vandindhold og give den en prep behandling. Så fylde Evans Power Cool 180gr. Waterless colerant:
Der er slet ikke noget vand i der kan komme op og koge, lave højt tryg i dine slanger og få dem til at springe.
Jeg kører selv med det, virker perfekt på min C3 årg. 1977
Det er lidt en omstændigt opgave at udføre men det kan godt lade sig gøre.
Det koster noget mere men skal ikke skiftes igen, ej heller efter fyldes hvis systemet er tæt. Da det ikke kan fordampe.
MÅ DOG ALDRIG EFTERFYLDES MED VAND.
Ang. din karburator, kan det være flere ting der spiller ind. Benzin tryk, tændning, falsk luft og justering mm. Det er noget man nok lige skal se/hører lidt på for at optimerer det helt.
Vh. Teddy Bo.
25667292