Forsikring af Corvette C3 og C5 - tilbagemelding til CCD medlemmer

Alm. snak
Bursche
Indlæg: 107
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:10

Forsikring af Corvette C3 og C5 - tilbagemelding til CCD medlemmer

Indlægaf Bursche » 7. dec 2016, 18:57

Hej alle Corvette-venner,
Jeg har nu fået en tilbagemelding fra ETU Forsikring, som jeg gerne vil dele med Jer:
Men allerførst ringede jeg til Ole Fra Thisted Veteranforsikring for at drøfte deres noget 4-kantede krav til originalitet og HK - men han var hverken til at hugge eller stikke i....selvom jeg pointerede, at flere og flere medlemmer søger andre forsikringsselskaber netop pga. deres manglende fleksibilitet, samt den kendsgerning, at Corvetterne bliver mere og mere uoriginale som årene går. Men der var ikke noget at gøre. (:-(

Som andre medlemmer også har påpeget, er det en helt anden sag mht. ETU, som slet ikke bekymrer sig om bilens originalitet, men naturligvis fisker de efter alle ens forsikringer. Nedenstående priser vil bliver pålagt 30%, såfremt man KUN vil have Corvetten forsikret, meen, det er jeg sikker på kan forhandles, hvis man siger, at nu vil man l.i..g...e prøve selskabet af, inden man bare hopper ud i flytning af flere forsikringer.

Corvette C3 1969 427 med 400 HK (300.000kr) - 1.862,74kr per år.

Corvette C5 1998 (såkaldt "Sommerbil") - 7.871,21kr per år. (intet krav om GPS)

Håber ovenstående kan være til nogen hjælp, og uden at vide, hvor meget klubben arbejder/har arbejdet med dette spørgsmål, så er der sikkert en hel del at hente derude med så mange medlemmer i ryggen!

De bedste julehilsener
Lars

Johansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:44

Tak for info. Da jeg for

Indlægaf Johansen » 7. dec 2016, 22:37

Tak for info.

Da jeg for godt et års tid siden forsikrede min C3'er fortalte jeg da Ole/Thisted at den da havde fået skiftet motor umiddelbart før indregistrering for 20år siden, samt at der da var skiftet forskelligt over årene, men at der da ikke var lavet konstruktionsmæssige ændringer. Og der var ingen problemer (men kan da være de opstår hvis jeg får brug for forsikringen ...)

mvh
Morten

Bursche
Indlæg: 107
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:10

Hej Morten, Du må gerne skifte

Indlægaf Bursche » 7. dec 2016, 22:52

Hej Morten,
Du må gerne skifte motor af tilsvarende type, hvis den gamle går i "u-du", men de forsikrer ikke en bil med over 300 HK. BASTA!

Og det var det, jeg prøvede at forklare Ole, at mange veteran Corvetter har noget mere end 300 HK. Men her var han meget klar i mælet - over 300 HK, så ønsker de ikke at tage bilen ind.

Johansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:44

Tak for info! Jeg er vist

Indlægaf Johansen » 8. dec 2016, 07:35

Tak for info!

Jeg er vist ikke ikke helt i nærheden af de 300hk - kunne være der var tid til at se på en anden motor - og forsikringsselskab ;)

redrrat-1115
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. feb 2009, 11:41

Ikke helt ligeglade med originalitet

Indlægaf redrrat-1115 » 8. dec 2016, 15:01

Hej Lars (og i andre)

Jeg har lige forhørt mig hos ETU omkring et tilbud på min C3´er
Det er en 427´er der (desværre) har fået en 454´er motor lagt i.

"Nu nævnte du der er lagt en anden motor i hvilket gør bilen ikke er original mere, vi har 2 tarifer ? prislister ? en til originale biler og en til ombygget uoriginale biler, hvis din bil havde været original havde præmien for en forsikringssum op til 260.000 kr. været 1882 kr"

Tilbuddet lyder på 4.352 kr...

Men i må alle have en rigtig glædelig jul alligevel

Mvh Julian






Hej alle Corvette-venner,
Jeg har nu fået en tilbagemelding fra ETU Forsikring, som jeg gerne vil dele med Jer:
Men allerførst ringede jeg til Ole Fra Thisted Veteranforsikring for at drøfte deres noget 4-kantede krav til originalitet og HK - men han var hverken til at hugge eller stikke i....selvom jeg pointerede, at flere og flere medlemmer søger andre forsikringsselskaber netop pga. deres manglende fleksibilitet, samt den kendsgerning, at Corvetterne bliver mere og mere uoriginale som årene går. Men der var ikke noget at gøre. (:-(

Som andre medlemmer også har påpeget, er det en helt anden sag mht. ETU, som slet ikke bekymrer sig om bilens originalitet, men naturligvis fisker de efter alle ens forsikringer. Nedenstående priser vil bliver pålagt 30%, såfremt man KUN vil have Corvetten forsikret, meen, det er jeg sikker på kan forhandles, hvis man siger, at nu vil man l.i..g...e prøve selskabet af, inden man bare hopper ud i flytning af flere forsikringer.

Corvette C3 1969 427 med 400 HK (300.000kr) - 1.862,74kr per år.

Corvette C5 1998 (såkaldt "Sommerbil") - 7.871,21kr per år. (intet krav om GPS)

Håber ovenstående kan være til nogen hjælp, og uden at vide, hvor meget klubben arbejder/har arbejdet med dette spørgsmål, så er der sikkert en hel del at hente derude med så mange medlemmer i ryggen!

De bedste julehilsener
Lars

Bursche
Indlæg: 107
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:10

Hej Alle - og også

Indlægaf Bursche » 8. dec 2016, 15:30

Hej Alle - og også vor Formand Gert,
Det lyder mere og mere som om bestyrelsen skulle tage et godt greb om dette, evt. gå sammen med nogle af de andre store klubber.

I sin tid blev der startet en Småbådsfiskeriklub, som efter sigende pludselig havde godt 13.000 medlemmer. Jeg købte en speedbåd, og kunne ikke få præmien under 13.000kr - så hviskede een mig i øret, at hvis jeg meldte mig ind i denne klub, og smed nogle fiskestænger i båden, så skulle jeg blot se løjer.....og ganske rigtigt, så var præmien pludselig på 3.500kr per år! Og hvilken magt klubben havde - for hvilket forsikringsselskab har lyst til at miste 13.000 kunder på een gang?

De bedste Corvettehilsener
Lars.

usa1#137-841
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20

Jeg søgte stilstandsforsikring til min

Indlægaf usa1#137-841 » 8. dec 2016, 16:18

Jeg søgte stilstandsforsikring til min Ron Fellows efter at jeg havde frikøbt den fra Forza Leasing, det var kun Codan der kom med tilbud da jeg havde forsikringer der i forvejen, kr. 5.700,- årligt
Så prøvede jeg gennem Danske Bank forsikring og fik tilbud fra Top Danmark på kr. 3.200.- årligt.

Hilsen
Flemming

mic
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9. aug 2016, 09:53

Hej, Prøv at tjekke Aros forsikrig

Indlægaf mic » 15. dec 2016, 12:01

Hej,

Prøv at tjekke Aros forsikrig - her må man køre hele året og de er ligeglade med om står originalt.

Hilsen
Michael

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hej Lars. Der er yderligere oplysninger

Indlægaf Lolk » 22. dec 2016, 08:20

Hej Lars.
Der er yderligere oplysninger om Corvette forsikring (veteran og ikke veteran), hvis du søger under: "veteranforsikring" øverst på siden.
Mvh lolk.

Michael
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15. aug 2006, 23:27

Hej Lars (og i andre) Jeg

Indlægaf Michael » 23. dec 2016, 18:16


Hej Lars (og i andre)

Jeg har lige forhørt mig hos ETU omkring et tilbud på min C3´er
Det er en 427´er der (desværre) har fået en 454´er motor lagt i.

"Nu nævnte du der er lagt en anden motor i hvilket gør bilen ikke er original mere, vi har 2 tarifer ? prislister ? en til originale biler og en til ombygget uoriginale biler, hvis din bil havde været original havde præmien for en forsikringssum op til 260.000 kr. været 1882 kr"

Tilbuddet lyder på 4.352 kr...

Men i må alle have en rigtig glædelig jul alligevel

Mvh Julian


Det giver jo faktisk ikke rigtig nogen mening, idet bilen ville have været mere værd såfremt det var den originale motor der sad i bilen...

/Michael


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 34 gæster