Flex slanger

Teknisk relateret snak
Maskinmester
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. okt 2007, 15:39

Flex slanger

Indlægaf Maskinmester » 26. dec 2012, 13:06

Hej Derude

Glædelig baghjul !!!!

Jeg ville høre om der måske var nogle derude som havde erfaringer med mit lille problem. Jeg står med disse overtræks stålslanger, som jeg vil bruge til at pynte lidt op i motorrummet med, mennnnn synes det virker umuligt at få dem på er der et trick jeg ikke kender til ???

VH
Rasmus Spange

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Har du prøvet med sulfosæbevand

Indlægaf Lykkemark » 27. dec 2012, 00:19

Har du prøvet med sulfosæbevand (i en lidt tyk opløsning) ?

Lykkemark

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Ja jeg har sku prøvet

Indlægaf Skallerup#232 » 29. dec 2012, 17:35

Ja jeg har sku prøvet at fedte den ind, men skulle måske give det et nyt forsøg :-)

Godt nytår !!!

Gert Andersen_
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. jun 2011, 10:36

Hej Rasmus Jeg har selv monteret

Indlægaf Gert Andersen_ » 30. dec 2012, 16:22

Hej Rasmus

Jeg har selv monteret disse stålovertræk på alle slanger i motorrummet. Man kan ikke trække dem på, men man skal derimod skubbes dem på slangerne lidt efter lidt. Når de trykkes sammen i længderetningen bliver den indvendige diameter større. Når overtrækket dækker hele slangen, kan man få det til at sidde stramt omkring slangen ved at hive den modsatte retning.

Gert

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Jeg plejer at tage en

Indlægaf Piet » 1. jan 2013, 11:40

Jeg plejer at tage en skruetrækker med runding på håndtaget og skubbe den stille og roligt igennem flexslangen så du får den udvidet lidt, derefter er det meget nemmere at trykke dem sammen i længderetningen som gert skriver.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Varmeapparat slangerne var nemme nok

Indlægaf (udmeldt) C3 » 6. jan 2013, 17:30

Varmeapparat slangerne var nemme nok at skubbe på - som de tidligere indlæg nævner.

Men den store nederste kølerslange var sej. Her måtte jeg have hjælp af en tømrer med solide fingerkræfter. :)

Og så smurte jeg slangen inden med 'noget'. Vistnok lidt silicone fedt.

C3

Henrik Pedersen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. jan 2012, 18:55

Har også investeret i sådan

Indlægaf Henrik Pedersen » 8. jan 2013, 10:29

Har også investeret i sådan et sæt Flex overtræk. Er der noget der kan gå galt ved montering? Tænker noget med udluftning/ luft i systemet, eller andre ubehageligheder?

Henrik

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Find en køkkenrulle holder eller

Indlægaf Martedal » 22. jan 2013, 10:21

Find en køkkenrulle holder eller tilsvarende og mas slangerne ned over den, så udvider de sig. Herefter placeres de blot midt på slangen og trækkes ud til de ligger stramt og fint.
(ægrer mig over at jeg ikke gav mine lidt lak eller lim, der kunne holde ekstra på plads.
Brug lidt tid på at trimme afslutningen og forsegl den med en kraftig tape.

Det giver et nydeligt resultat.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster