bagtøj

Alm. snak
Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

bagtøj

Indlægaf Henrik Berg » 19. apr 2006, 19:46

Hej jeg er ny her i clubben og har et problem med min vette 69 når bilen er kørt varm nogen gange også kold giver det nogle knal bagi og det føles som om bagtøjet drejer lidt, jeg kan ikke se at der er nogle dårlige bøsninger. Er der nogle der har prøvet det

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: bagtøj

Indlægaf Piet » 19. apr 2006, 19:51

Tøm olien af bagtøjet og fyld ny olie/additiv på det SKAL være den rigtigt blanding, ring evt til US autodele de har det på lager.

Dit bagtøj har et semi spær indbygget som hedder positraction, hvis ikke man bruger det korrekte olie og additiv så kan pladerne nogle gange hænge derinde og det kan give nogle forfærdelige mislyde og fornemmelesen af at hele bagtøjet er ved at falde af bilen.

Sussi #556
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. nov 2005, 00:20

Re: bagtøj

Indlægaf Sussi #556 » 19. apr 2006, 22:24

hej Henrik

Castrol anbefalede mig en SAF-X 75/w140 gearolie der indeholder limslip aditiver, jeg har desværre ikke fået skiftet den endnu, men jeg skal nok vende tilbage snarest når jeg har fået det gjort.

hilsen Chr. 

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: bagtøj

Indlægaf Piet » 19. apr 2006, 23:52

har haft en del probemer med bagtøjsolier med limited slip additiver i, det SKAL værre den rigtige elelrs er chancen for problemer stor.

EZIEGLER
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. okt 2004, 01:05

Re: bagtøj

Indlægaf EZIEGLER » 20. apr 2006, 00:13

Hej Henrik

Jeg har prøvet med differentialeolie med den af Andersen og Martini foreskrevne mængde tilsætning af 'limited slip' additiv og selv med det knurrede differentialet heftigt. Ud med olien (suget op med oliesuger) og i med special differetialeolie som instruktionen foreskriver (det var godt nok en mobil oil). Jeg købte olien hos Nybølle auto (ved Ballerup på Sjælland så det er jo lidt langt væk) og lydene er næsten helt væk. Der kan komme en enkelt knurren en gang imellem når differentialet arbejder - men det er vel OK. Altså alt OK med den rigtige olie - jeg ved bare ikke hvad det var der var på dunken jeg fik fra!

Hvis du kører rundt i snævre otte-taller får du differentialet til rigtigt at arbejde så mon ikke du kan fremprovokere din lyd på den måde

Erik Ziegler


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster