Fra US til EU lygter på C5

Teknisks spørgsmål og svar om Corvette C5
Thomas
Indlæg: 0
Tilmeldt: 22. apr 2015, 09:18

Fra US til EU lygter på C5

Indlægaf Thomas » 7. okt 2015, 13:58

Hej

jeg overvejer at skifte min C3 ud med en C5. I den forbindelse gennemgåes alle tænkelige bil sites efter den næste skønhed der skal holde i garagen. Mit problem er dog, at mange af de biler der holder i Tyskland og herhjemme uden afgift har US lygter monteret. Min C3 blev synet med US (plus sideblink) uden problemer, men jeg ved det kan være et problem at opnå når man stiller med en nyere model.
hvis bilen er rigtig skal lygterne ikke stoppe købet af drømmebilen..... Men.... Hvad vil det koste for et "conversion" kit, hvor kan det købes og er det nogenlunde til selv at montere ????

mvh Thomas

admin
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. maj 2008, 22:27

Hej Thomas Jeg har endnu ikke

Indlægaf admin » 7. okt 2015, 14:55

Hej Thomas
Jeg har endnu ikke hørt om nogen i klubben, der har skullet skifte forlygter på en C5 for at få den synet. Derimod er det originale lys på en C5 lige så dårligt som på en C3. Jeg vil tro der kan fås bedre lygter til C5'eren, men jeg har aldrig undersøgt det. Du kan købe Xenon (i usa også kaldet HID) pærer, men de er ikke lovlige, og skal skiftes ved syn, eller man ta'r chancen.
:noide:
Mvh
Allan #373

kom lige til at se, jeg var logget ind som admin, men det går vel...

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Thomas Jeg er den lykkelig

Indlægaf Mozart » 7. okt 2015, 16:00

Hej Thomas
Jeg er den lykkelig ejer af en C5. Den er blevet synet heroppe i Aalborg hele 3 gange uden nogen problemer overhovedet. Det er en US bil født og opvokset
i San Francisco. Det eneste der er ændret er at den nu har gule blink bagpå, men ingen sideblink. Synsfolkene har gået omkring den bil så mange gange nu,
at det ikke kan være en overset "ups", men der er jo forskel på synshaller i vores lille DK. Jeg fik Vetten synet sidste gang d.2 marts i år samme sted, da jeg
havde skaffet en ny dataerklærng, så de kender bilen særdeles godt. Forlygterne er ringe, enig med Allan, og der har tidligere været debat herinde om netop
lyset. Jeg har betalt afgiften ud på min, så det kan jo være jeg kan få brug for at åbne klappene og lad de 4 fyrfadslys hjælpe lidt.
Ellers held og lykke med dine C5 planer.
Niels Mozart #1326

Thomas
Indlæg: 0
Tilmeldt: 22. apr 2015, 09:18

Hej :-).... tak for jeres svar

Indlægaf Thomas » 7. okt 2015, 16:38

Hej :-)....
tak for jeres svar ..... Det gør mig jo lidt mere rolig :-)....
tænker jeg måske vil stikke hovedet ind i den lokale synshal og høre om reglerne ..... Ulempen er jo nok bare at han så er opmærksom på sagen hvis jeg dukker op med en C5 bandit .... Men mon ikke resultatet havde været det samme hvis jeg ikke spørger ham...

men mange tak for jeres svar :-).....

mvh Thomas

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

På smallblock.dk er der en

Indlægaf Allan-2506 » 7. okt 2015, 22:12

På smallblock.dk er der en europæisk 97'er C5 til salg for 145.000 u/afgift, måske noget ?

Mvh Allan

Frank1228
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Hej Hvis du er i et

Indlægaf Frank1228 » 8. okt 2015, 14:30

Hej
Hvis du er i et prisleje omkring 145.000 kr. ( ca. 19.300 Euro ) så kan der være gode biler at hente i Tyskland - nyere årgange, enkelte med få kørte km. ift. årgang - hvis du har mod på det. Jeg hentede selv min C5 cab årgang 2000 i Tyskland for 6 år siden - og sparede en hel del ift. priserne på danske udgaver.
Se evt på www.mobile.de eller "http://www.autoscout.de"www.autoscout.de Min bil var en en-ejers bil med fuld service bog fra GM i Dortmund.
God jagt,
Vettehilsen Frank1228

(udmeldt) Qvistgaard
Indlæg: 16
Tilmeldt: 17. aug 2012, 15:24

Hej. Tænk jer nu rigtigt godt

Indlægaf (udmeldt) Qvistgaard » 8. okt 2015, 17:18

Hej.

Tænk jer nu rigtigt godt om, ang. lygteføring.
En tænkt situation: du kører en cyklist ned i et højresving, med fatale følger. Syn eller ej, uden blinklys har du et meget alvorligt problem, både menneskeligt og økonomisk!!!!
Jeg mener bilen kan lovliggøres, rent lygtemæssigt, for omkring 5000,-kr. hvilket vel ikke er mange penge, i forhold til hvad vi ellers ofrer på vores dejlige biler. :-)

Held lykke med at finde en fin C5er. :-)

Mvh. Peter Qvistgaard

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej Thomas Jeg importerede min 98èr

Indlægaf C5Nissen » 11. okt 2015, 21:12

Hej Thomas

Jeg importerede min 98èr i 2008, og byggede lygter om inden synet.
EU forlygterne købte jeg gennem "Partszoneonline" i Usa, de har original GM res.dels nummer 16524063 og 16524064, og koster hos Partszoneonline og GMPartsdirect ca, 290,- $ / stk ( se her:http://www.gmpartsdirect.com/oe-gm/16524064 ). Ud over lygterne, skal der bruges 2 x H4 pærer og ledninger / stik skal bygges om, da de originale lygter har separate pærer til kort / langt lys, og EU lygterne kun har 1 fælles pære.
Man kan købe komplette ombygningssæt, incl. kabler hos PFYC i USA - se her: http://www.pfyc.com/VT1003.html - pris ca. $ 725,-
EU-baglygter kan bl.a. købes hos Corvettemods (http://www.corvettemods.com/LED--HID--Lighting-Related_c_432.html ) komplet inkl. kabelsæt til ombygningen.MAn kan få både rød / gule lygter og rød / hvide lygter
De forreste blinklys blev bygget om idet en ekstra gul pære blev boret ind i de forreste positionslygter - det virker perfekt.
Skriv eller ring bare, såfremt du går videre med planerne omkring C5, og skal have lygter bygget om.

Hilsen #1031 - C5Nissen - tel 2338 8973
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

stighh-1165
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2009, 18:07

Hej Thommas Når du så

Indlægaf stighh-1165 » 5. jul 2016, 17:02

Hej Thommas
Når du så har købt en c5 der blinker RØD bag på så køber du et EU Lygte sæt som jeg kan monter for dig jeg kan også lave side blink for dig det har jeg lavet på mange c5er efterhånden. Mere skal der ikke til så er biler lovlig at køre i DK med.

Flere spørgsmål ring til mig 22134048

MVH Stig


Tilbage til "Teknisk Forum C5"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster