Fjernlys lys slukker under kørsel

(udmeldt) Redbaron
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. feb 2016, 13:27

Fjernlys lys slukker under kørsel

Indlægaf (udmeldt) Redbaron » 8. dec 2019, 02:12

Skal nu have ordnet diverse problemer på min C3 fra 1978

Når jeg kører med nærlys på min bil er alt OK, når fjernlys bliver tændt blinker lys on/off. Jeg har skiftet lyskontakt, da jeg fandt dette problem jf US forum
skulle komme fra denne kontakt p.gr.af for høj belastning på slidt kontakt. Det har blot ikke hjulpet, er der nogen der har løsnngen???
Jeg kan jo altid lave relæstyring af lys,men da det jo har virket burde det kunne fixes.

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: Fjernlys lys slukker under kørsel

Indlægaf Allan#373 » 8. dec 2019, 11:07

Lyskontakt (i instrumentbord) kan det ikke være, da den blot giver en fælles lys udgang. Denne udgang går til din fodkontakt, hvor du blænder op og ned. Det kan være kontaktfunktionen til lang lys i fodkontakten der er dårlig, (mest sandsynlig) eller dårlig forbindelse i/ved sikringer, Det tror jeg ikke, for jeg mener der separat sikring til højre/venstre side, og så skulle begge sikringer være dårlige på samme tid. Ja med mindre det kun er den ene side af langt lys der går ud?
Det var det jeg lige kunne finde på.
Mvh
Allan
P.S. Under Teknik Info kan du finde ledningsdiagram over din C3'er.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

(udmeldt) Redbaron
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. feb 2016, 13:27

Re: Fjernlys lys slukker under kørsel

Indlægaf (udmeldt) Redbaron » 5. feb 2020, 11:57

Tak for tilsendte, desværre har min Corvette ikke fodkontakt. Lyskontakten på en 1978 er med en automatsikring mod overbelastning, det er årsagen til at jeg skiftede den, desværre uden held, lys på kort lys OK på langt lys blinker det on / off, blå lampe ligeledes blinkende on / off, så det må være et specielt problem, jeg formoder ikke lygter og blå lampe får strøm fra samme ledning.

Tornmark18
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. okt 2015, 16:51

Re: Fjernlys lys slukker under kørsel

Indlægaf Tornmark18 » 4. mar 2020, 15:33

Hej Redbaron

Jeg havde samme problem med min 1979er da jeg satte ny lyskontakt på, så jeg har sat en arbejdes relæ på
og så virkede det igen.

Mvh
Jørn

(udmeldt) Redbaron
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. feb 2016, 13:27

Re: Fjernlys lys slukker under kørsel

Indlægaf (udmeldt) Redbaron » 11. apr 2020, 19:21

Kan du oplyse hvor arbejdsrelæ blev sat i ledningsanlæg, eller har du trukket nye kabler?
Mvh
Stig


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster