Special værktøj eftersøges

Hightower
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. apr 2019, 20:42

Special værktøj eftersøges

Indlægaf Hightower » 22. maj 2019, 09:29

Hej.
Jeg har fået en nyt problem med min 1977 C3'er. Der går periodevis overgang i mellem horn og blinklys kontakt, så nå når jeg aktivere blinklyset og drejer rattet, så kan den finde på at dytte også. Ret irriterende. Jeg har på Youtube set at det kræver special værktøj at komme ind til blinklys kontakten. Man skal bruge både en aftrækker, som jeg ikke har, samt et specielt bøjlebeslag der kan trykke ratlåse pladen ned over akslen, så man kan få C-klipsen af der holder ratlåse pladen fast. Først derefter kan man komme til blinklys kontakten, som i øvrigt går noget træls især til venstre.

Skulle jeg være så heldig at der er én der ligger inde med dette bøjle beslag, som jeg kan låne???

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Re: Special værktøj eftersøges

Indlægaf Lolk » 22. maj 2019, 20:11

Hej Hightower.
Nu ved jeg ikke, om det er det samme som på min 71, men for år tilbage da jeg skiftede afvisermekanismen, mener jeg bare det var nødvendigt med en aftrækker. Men i øvrigt rimelig bøvlet, nu min var ikke med teleskobretstamme. Er din det?
Mvh lolk.

Hightower
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. apr 2019, 20:42

Re: Special værktøj eftersøges

Indlægaf Hightower » 24. maj 2019, 08:37

Hej Lolk.
Ja, min er med teleskop ratstamme, med tilt funktion oveni. Jeg har som sagt set på Youtube hvordan det skal skilles og samles, men det kræver altså special værktøj. Så jeg søger stadig nogen der muligvis har det liggende og samle støv, så jeg kunne låne mig frem i stedet for at skulle til at bestille mit eget værktøj på E-bay eller andet sted.
Hilsen Niels.

Niko
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. sep 2009, 20:38

Re: Special værktøj eftersøges

Indlægaf Niko » 8. aug 2019, 20:48

(hvis det stadig er aktuelt)

Jeg har lige købt en "Lock plate Compressor" som er et lille værktøj som skal bruges til at skille det ad. Du kan få det til 200 kroner hos HenrikUSA.com

Jeg skal desværre også igang med at splitte min ratstamme ad, så har du fif hører jeg gerne fra dig. Se nyt indlæg længere oppe.

MVH: Nikolaj, 1133


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster